piątek, kwietnia 29, 2016

LBA Read Me More Tag


Zostałam nominowana do kolejnego tagu (LBA Read Me More Tag) przez Książki lubię! - dziękuję za nominację. Zatem zapoznajcie się z moimi odpowiedziami.

1. Jaką książkę wysłałabyś przyszłym pokoleniom w kapsule czasu?
 
"Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński. To książka z której każdy z nas bez względu na wiek może dużo się nauczyć. Młodzi ludzie myślą, że wszystko wiedzą najlepiej i że są bliscy doskonałości, ale jest to sprzeczne z rzeczywistością. Dzięki tej książce uzmysłowimy sobie, że takie wartości jak: przyjaźń, miłość do ojczyzny, odwaga oraz poświęcenie powinny być dla nas najważniejszymi i codziennie powinniśmy je kształtować.
 
 
 
 
2. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina? W jaki sposób?
 
Czytam bardzo wiele, ale prawdę powiedziawszy jeszcze się taki bohater nie znalazł, który od "stóp do głów" by mnie przypominał. Mogłabym wybrać kilku, z których mogłabym sobie przypisać w małym calu podobiznę.
 
3. Czy lubisz poezję? Wiersze którego poety czytasz najchętniej?
 
Lubię poezję, gdyż niejednokrotnie jest w niej coś magicznego. Lubię wiersze Wisławy Szymborskiej, ks. Jana Twardowskiego, Jana Brzechwy.
 
 
 
4. Czy posiadasz jakiś talent? W jaki sposób go rozwijasz?
 
Hmmm... talent? Może jakiś posiadam, ale jeszcze go nie odkryłam!
 
5. Czy jest coś, co dziwi Cię w dzisiejszym świecie? Co to takiego?
 
Dziwi mnie dlaczego w ludziach kłębi się tak wiele nienawiści. Dlaczego jeden człowiek pragnie zniszczyć drugiego? Dlaczego są ludzie, którzy pragną wojny, niszczenia i spustoszenia na świecie? Dla mnie to niepojęte.
 
6. Czy łatwo się wzruszasz? Co, lub kto, potrafi wycisnąć z Ciebie łzy?
 
Tak, łatwo się wzruszam. Choć z pozoru udaję twardą osóbkę, to w głębi duszy potrafię być bardzo krucha. Co potrafi wycisnąć ze mnie łzy? Dobry film, książka (ostatnio czytam tych wyciskaczy łez sporo), a także ludzie - w różnych sytuacjach. Czasem łzy są wywołane radością, a czasem smutkiem. Bez wątpienia najbardziej jestem wyczulona na krzywdę zwierząt na którą wprost nie mogę patrzeć, ale też obok której nie mogłabym przejść obojętnie.
 
7. Co robisz, aby poprawić sobie humor?
 
Staram się przebywać wśród moich ukochanych koni, które potrafią zrozumieć człowieka bez słów. Samo to, że jestem blisko nich wpływa na mnie pozytywnie nawet w tych trudnych chwilach. Jeśli mam taką okazję, wsiadam również na grzbiet konia i galopuję prosto przed siebie - wtedy czuję się wolna i nie mam czasu się zamartwiać.  Drugą opcją jest spacer z aparatem w dłoni i zatrzymywanie w kadrze tego, co piękne i urocze. A jeszcze trzecia opcja to książka, filiżanka cappuccino i koc.
 
8. Czy jest coś, czego chciałabyś się nauczyć? Co to jest?
 
Zawsze chciałam się nauczyć grać na keyboardzie, ale nigdy nie było ku temu okazji. Może jeszcze nic straconego?
 
9. Czy masz w sobie duszę hazardzisty?
 
Nie! Nie mam, nigdy nie miałam i nie chcę mieć! Toż to czyste zło.
 
10. Gdybyś miała wyjechać w daleką podróż, za czym, lub za kim, najbardziej byś tęskniła?
 
Zdecydowanie na pierwszym miejscu byłaby to rodzina. Tęskniłabym również za moim własnym miejscem na tej ziemi, za ojczyzną oraz za przyjaciółmi.
 
11. Czy zrobiłaś ostatnio jakiś dobry uczynek? Pochwal się nim!
 
Zaparzyłam z rana świeżą kawę mężowi, czy to się liczy? ;) A tak na poważnie, to nie pamiętam co mogłabym uznać za ten dobry uczynek. Ale staram się być miła dla większości.


Poprzednim razem nominowałam 5 blogów do mojego tagu, więc i tym razem nie będę gorsza. Tym razem nominuję następujące blogi:

bookendorfina
Pośredniczkaa
Książko, miłości moja
Livingbooksx.
Przewodnik Czytelniczy


A oto moje pytania dla Was:
 
1. Czy w dzieciństwie obowiązkowo czytałaś wszystkie lektury, czy zdarzało Ci się sięgać po ściągi?
2. Ekranizacji, której książki, chciałabyś się doczekać?
3. Dzień, który zmienił Twoje życie - czy był taki?
4. Do którego zwierzęcia mogłabyś się upodobnić?
5. Czy wyobrażasz sobie, że kiedykolwiek mogłabyś zrezygnować z prowadzenia bloga?
6. Wyobraź sobie, że znasz kogoś już dobre 10 lat i nagle ten ktoś sprawia, że Twoje zaufanie do niego z dnia na dzień się wypala. Co robisz?
7. Chciałabyś, aby kiedyś w przyszłości, ktoś napisał o Tobie książkę?
8. W jaki sposób wybierałaś nazwę dla swojego bloga?
9. Książka, która wywołała w Tobie wulkan emocji?
10. Książka, którą przeczytałaś wielokrotnie? Która i dlaczego ta?


15 komentarzy:

  1. fantastycznie, że zdecydowałaś się odpowiedzieć na moją nominację. Cieszę się, że lepiej Ciebie poznałam. Masz wspaniałą pasję- konie. Dobrze, że masz coś , co sprawia Ci tyle radości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny TAG, a na twoimi pytaniami będę musiała się co nieco zastanowić;) łatwe nie są;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem jako swój talent możesz zaliczyć pisanie :) Naprawdę bardzo lubię czytać Twoje recenzje, bo cudnie piszesz :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo za nominację :) Postaram się na nią odpowiedzieć w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie,bo dzięki temu można lepiej zapoznać się z Tobą jako osóbką o imieniu Grażyna.A tak nawiasem mówiąc to przynajmniej na połowę pytań odpowiedziałabym ....tak samo albo bardzo podobnie.Ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym ,ze ja też grażyna..

    OdpowiedzUsuń
  6. "Kamienie na szaniec" to świetna książka ;)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację. Wkrótce, tuż po maturze, nadrobię :) "Kamienie na szaniec" to doprawdy bardzo wartościowa i piękna powieść. Zdecydowanie zgadzam się, do kapsuły! Co do talentu.. ja również dalej szukam.
    livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niecierpliwością czekam na Twoje odpowiedzi ;)

      Usuń
  8. Dość trudne pytania. Nie wiem, jakbym z nich wybrnęła, ale Ty poradziłaś sobie znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominacje z miłą chęcią wykonam tag;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger