piątek, sierpnia 02, 2019

Autorzy o zwierzętach -Paulina Hendel



Paulina Hendel - pochodzi z Miastka, małego miasteczka zagubionego na Pomorzu. Autorka postapokaliptycznej trylogii dla młodzieży „Zapomniana księga". Od najwcześniejszych lat ma słabość do literatury fantastycznej. Pasjonuje się wierzeniami ludowymi oraz słowiańską demonologią, co znajduje odzwierciedlenie w jej twórczości. Owocem tej pasji jest jej nowy cykl „Żniwiarz". Godzinami potrafi opowiadać o dawnych wierzeniach, zabobonach oraz metodach leczenia najróżniejszych dolegliwości. Miłośniczka dzikiej przyrody i zwierząt. Entuzjastka podróży, zwłaszcza bez przewodnika.


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 
W mojej rodzinie, odkąd tylko pamiętam, zawsze towarzyszyli nam czworonożni przyjaciele. Nawet nie wyobrażam sobie, że mogłoby ich w moim domu zabraknąć. Gdy moja rodzina zjeżdża się na wakacje, czy święta, wszyscy zabieramy ze sobą nasze zwierzaki. Robi się wtedy trochę tłoczno, ponieważ nasze stado liczy siedem psów i kota. Ale za to jaka jest zabawa…
2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?
Niedługo po tym, jak się urodziłam, moi rodzice przygarnęli małego czarnego pieska. Miałam dwanaście lat, kiedy odszedł, ale kilka miesięcy później trafiła do nas Balbinka – kolejny kundelek, który żył z nami prawie siedemnaście lat. Teraz mam bordera collie – Niję. Jako dziecko miałam też chomika i szczura.
3. Zwierzę jest dla mnie… 
Wspaniałym towarzyszem.
4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?
Kiedyś uważano, że psy nie czują bólu, później, że nie mają samoświadomości. Bardzo szybko jednak zmieniono zdanie. Istota, która wie, że istnieje, czuje ból, zdaje sobie sprawę z tego, co robi oraz potrafi kochać musi mieć duszę.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Odwalają kawał dobrej roboty ;)
6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?
Nigdy nie znalazłam się w takiej sytuacji, więc nie wiem z całą pewnością, jak bym się zachowała, ale wierzę, że nie pozwoliłabym nikomu krzywdzić żadnego zwierzęcia.
7. Pani ulubione zwierzę to?
Kocham wszystkie, ale szczególne miejsce w moim sercu mają psy.



8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?
Każde zwierzę mogłoby być interesującym bohaterem.
9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?
Oczywiście. Psy wnoszą do naszych domów mnóstwo radości i miłości. Dbają o nasze zdrowie wyciągając nas na spacery i potrafią rozświetlić nawet najbardziej pochmurny dzień.
10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Przy odpowiednim ujęciu każde zwierzę jest fotogeniczne, nawet krowa czy jaszczurka.




Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger