piątek, listopada 22, 2019

"Gra" Marta Matulewicz [PATRONAT/PRZEDPREMIEROWO]




TYTUŁ  "Gra"

AUTOR Marta Matulewicz

DATA PREMIERY 25.11.2019

WYDAWNICTWO  Marta Matulewicz

ILOŚĆ STRON 338




OCENA  4/6

OPIS





Anita zdecydowanie igra z losem! Wyjazd na Wyspy ma być spełnieniem marzeń o wielkiej przygodzie. Jej nowi pracodawcy sprawiają wrażenie idealnej rodziny – bogatej, miłej i szczęśliwej. Wkrótce, okazuje się jednak, że rzeczywistość jest zupełnie inna, a pod płaszczykiem serdecznych uśmiechów i uroczych komplementów kryje się wiele tajemnic. W drodze do poznania prawdy przyjdzie jej zmierzyć się z konsekwencjami swoich decyzji. Jak skończy się ta gra, w której nie wiadomo, kto tak naprawdę rozdaje karty? Przekonajcie się sami…



MOJE ODCZUCIA

Anita to młoda i sympatyczna, poszukująca pracy dziewczyna. Dostaje ofertę pracy w Londynie jako niania dwójki dzieci. Zanim podejmie decyzję wybiera się ze swoją przyjaciółką do wróżki. Tam wychodzi na to, by nie podejmowała pracy za wodą, bo to nie wróży niczego dobrego. Ona jednak nie wierzy w te brednie i na przekór wszystkiemu podejmuje się tej pracy. Czy przepowiednie wróżki się sprawdzą? Z czym przyjdzie się zmierzyć Anicie?

Praca niani, szczególnie kiedy lubi się dzieci, powinna być czystą przyjemnością. Ale co zrobić, gdy dzieci od początku nie akceptują niani? Gdy nie chcą z nią rozmawiać, bawić się, a nawet przebywać w jej towarzystwie? Nasza bohaterka jednak tak łatwo się nie poddaje, próbując zjednać sobie ich sympatię. Bo to, że zyskała już sympatię Claire i Georga (zwłaszcza jego) jest oczywiste.

Anita jest bardzo spostrzegawczą dziewczyną. Już w dniu przyjazdu w oknie dostrzega cień młodej kobiety, ale państwo Marlow zapewniają ją, że musiała mieć jakieś zwidy. Jej pracodawcy, wydający się normalnymi ludźmi, wcale takimi nie są. Na jaw wychodzi wiele szczegółów z ich życia, a sama Anita  jest nimi wstrząśnięta.
George – mężczyzna, który notorycznie zdradza swoją żonę, nawet tuż za jej plecami. I ona – Claire, która o tym wie, a mimo to nic z tym nie robi. Jak widać, kiedy w grę wchodzą pieniądze, ludzie są w stanie posunąć się do wszystkiego.

Nie miałam pojęcia skąd wiedziałam, że George dał kasę temu ruskowi, nie wiem skąd wiedziałam, że Claire poznała Thomasa w tym swoim luksusowym hotelu już drugiego dnia jej pobytu, na śniadaniu, patrzyłam na nią i wiedziałam… Jakby coś szeptało mi w głowie o ich tajemnicach.

W życiu państwa Marlow zaczyna robić się niezły bałagan. Do tego tajemnicze zniknięcie poprzedniej niani – Marlen, które nie daje spokoju Anicie. I jeszcze Magda – polka, która również pracuje w ich okolicy jako niania. Obie dziewczyny pewnego dnia, wywołują ducha zmarłej dziewczyny. Od tego czasu nic już nie będzie takie samo. Nagła zmiana Anity ze spokojnej i rozważnej w pyskatą i pewną siebie szokuje jej pracodawców. Co się z nią dzieje? Wszystko wskazuje na to, że została opętana. Jak zakończy się ta historia?


Marta Matulewicz stworzyła powieść, w której na pozór toczy się normalne życie bohaterów. Jednak z każdą kolejną przewróconą stroną, w tym życiu zaczyna dziać się coraz więcej dziwnych rzeczy. Niewiadome zniknięcia poprzednich niań, coraz bardziej intrygują Anitę do tego stopnia, że koniecznie musi odkryć o co w tym wszystkim chodzi.

Stworzeni bohaterowie są różnorodni, autorka nie trzyma się jakiś specjalnych schematów. Każdy z nich ma coś na sumieniu. Anitę polubiłam od razu, jednak za sprawą jej przemiany miałam do niej później mieszane uczucia, gdyż po prostu nie była sobą. Niesamowicie wkurzał mnie George, który tylko udowodnił, że facet potrafi naprawdę być świnią i to podłą.

Co za podła baba, chciała się mnie pozbyć ze swojego domu! Jeszcze nie zamierzałam się wyprowadzać. Za zdradę zapłaci zdradą – Anita.

Gra to thriller, który zabierze nas w podróż pełną wrażeń, przygód, tajemnic i braku akceptacji odrzucenia. Jeśli jesteście ciekawi do czego jest zdolna posunąć się odrzucona dziewczyna, koniecznie przeczytajcie.


Za możliwość przeczytania, zrecenzowania i patronowania serdecznie dziękuję Autorce.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger