piątek, stycznia 03, 2020

Autorzy o zwierzętach - Anna Olszewska



Anna Olszewska z wykształcenia prawnik. Prowadzi własną kancelarię, jest również mediatorem. 
Przede wszystkim mama trójki dzieci, których wychowanie wypełnia jej każdą chwilę.


1. Czy wyobraża pani sobie życie bez zwierząt?

Tak i nie. tak- bo właściwie z uwagi na alergie nigdy nie miałam zwierzaka, z którym można by nawiązać prawdziwą więź, a z drugiej strony nawet te najbardziej niepozorne potrafią dostarczyć człowiekowi wiele radości.

2. Ile zwierząt miała pani w swoim życiu?

Nigdy nie miałam psa ani kota z uwagi na alergie w mojej rodzinie, więc zawsze musiałam zajmować się tymi bez sierści. W związku z tym miałam zwykle rybki lub żółwie.

3.  Zwierzę jest dla mnie…

Nawiązując do wcześniejszej odpowiedzi, zawsze miałam zwierzęta z którymi kontakt był nieco utrudniony. trudno mi więc czerpać z własnych doświadczeń. Ale myślę, że może być najlepszym przyjacielem, towarzyszem, pocieszycielem, partnerem do zabaw.

4.  Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. a jakie jest pani zdanie na ten temat?

Myślę, że to pytanie na więcej niż jednozdaniową odpowiedź ;-) ale dobrze byłoby wierzyć, że wszystkie żywe istoty mają duszę i nie znikają po prostu z powierzchni ziemi w momencie śmierci.

5. Co sądzi pani o fundacjach ratujących zwierzęta?

Z całego serca im kibicuję. Wszyscy ludzie, którzy zajmują się czynieniem dobra, niezależnie od tego jakiej dziedziny dotyczy, zasługują na szacunek i miłość.

6.  Załóżmy, że jest pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. jak pani reaguje?

Nienawidzę przemocy i zawsze staję w obronie słabszych, więc pewnie zareagowałabym ostrym sprzeciwem.

7.  Pani ulubione zwierzę to?

Kot

8.  Jakie zwierzę według pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Uwielbiam literaturę fantasy, więc zdecydowanie jakiś smok. Teraz czytam dzieciom serie Brandona Mulla smocza straż i wyjątkowo wciągnęła nas ta opowieść, więc... tak zdecydowanie smoki.

9.  Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. ja zgadzam się z tym w 100 %, a pani?

Nie wiem... wolałabym wierzyć, że najlepszym przyjacielem człowieka jest jednak drugi człowiek, szczególnie w  czasach w których dzisiaj żyjemy. Ale myślę że są na świecie ludzie, którzy właśnie w kontaktach ze zwierzętami odnajdują prawdziwą przyjaźń.

10.  Jakie zwierzę według pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Uważam, że wszystkie zwierzęta są fotogeniczne – każde jest inne i w każdym możemy uchwycić coś innego, niepowtarzalnego i pięknego. 


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger