piątek, października 30, 2020

Autorzy o zwierzętach - Wojciech Nerkowski

 


Wojciech Nerkowski – scenarzysta filmowy i telewizyjny, współtwórca najpopularniejszych polskich seriali. Pisarz, a także tłumacz literatury angielskiej i amerykańskiej. Wykładowca scenariopisarstwa w StoryLab.


1. Czy wyobraża Pan sobie życie bez zwierząt?

Nie przeżylibyśmy bez zwierząt. Ponieważ mam ogród, często obserwuję, jak pszczoły pracowicie zapylają rośliny. Choć w książce „Historia pszczół” Mai Lunde w pewnym momencie zastępują je ludzie, moim zdaniem jest to fikcja literacka.

2. Ile zwierząt miał Pan w swoim życiu?

W dorosłym życiu miałem, i na szczęście mam, trójkę – dwa psy i żółwia wodno-lądowego.



3. Zwierzę jest dla mnie…

Przyjacielem, a także istotą odczuwającą, podobnie jak ludzie, ból, dlatego od wielu lat jestem wegetarianinem.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pana zdanie na ten temat?

Fascynuje mnie teoria ewolucji, która zresztą odgrywa sporą rolę w mojej najnowszej powieści „Okrutnie piękny”. Zwierzęta i ludzie mają wspólnych przodków, to powinno dawać do myślenia. Wszyscy jesteśmy ulepieni z jednej gliny.

5. Co sądzi Pan o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Zawsze przekazuję 1% podatku na fundacje ratujące zwierzęta. Ale starannie sprawdzam, czy wspierana przeze mnie fundacja jest sprawdzona i godna zaufania.

6. Załóżmy, że jest Pan świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pan reaguje?

Tak samo jak w sytuacji, w której ktoś krzywdziłby dziecko.

7. Pana ulubione zwierzę to?

Najbliższe mojemu sercu są stare psy. Są wspaniałe, mądre, pełne godności. Moje dwa psy w momencie adopcji miały po około 12 lat.

8. Jakie zwierzę według Pana byłoby najlepszym bohaterem książki?

Mam pomysł na powieść, w której zagadkę kryminalną rozwiązuje żółw, może kiedyś ją napiszę.

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pan?

Potwierdzam, mam dwójkę psów. Żałuję jedynie, że psy nie czytają książek.



10. Jakie zwierzę według Pana jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Nie mam pojęcia, ale za to mało fotogeniczny jest mój żółw, któremu trudno jest zrobić ładne zdjęcia, a przecież jest uroczy.

 


Serdecznie dziękuję Autorowi za poświęcony mi czas.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger