piątek, stycznia 22, 2021

Autorzy o zwierzętach - Małgorzata Kasprzyk

 




Małgorzata KasprzykAbsolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim, pracowała jako lektor, tłumacz i urzędnik państwowy. Lubi muzykę, kino i podróże. Kocha wszystkie zwierzęta, a szczególnie jednego niesfornego kota.




1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt?

Zdecydowanie nie!

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Nawet nie wiem. W zasadzie przez całe życie towarzyszą mi zwierzęta.



3. Zwierzę jest dla mnie…

…pełnoprawnym członkiem rodziny.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Nie zgadzam się.  Kiedy patrzę w oczy zwierzęciu, jestem pewna, że ma duszę. Natomiast co do niektórych ludzi mam wątpliwości.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Uważam, że pełnią bardzo pożyteczną rolę i staram się je wspierać, zarówno finansowo, jak i informacyjnie, na przykład udostępniając ogłoszenia o adopcjach.

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Na szczęście nigdy nie byłam świadkiem takiej sytuacji. Obawiam się, że mogłabym stracić panowanie nad sobą, chociaż uchodzę za osobę spokojną.

7. Pani ulubione zwierzę to?

Najbliższe są mi koty, psy i konie. W dzieciństwie spędzałam wakacje u rodziny na wsi i ogromnie się zżyłam właśnie z tymi zwierzętami.



8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Prawie wszyscy bohaterowie moich książek mają zwierzęta: koty, psy, chomiki, papugi... Planuję też powieść o weterynarzu, który trzyma w domu węża. W zasadzie każde zwierzę jest dobrym bohaterem!

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Oczywiście! Miałam kiedyś ukochaną sunię, która była dla mnie jak najlepsza przyjaciółka. Gdy odeszła za Tęczowy Most, nie potrafiłam sobie wyobrazić na jej miejscu innego psa, więc przygarnęłam bezdomnego kotka.

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

To tak jak w przypadku ludzi – najbardziej fotogeniczne są maluchy. Mam na myśli nie tylko pieski i kotki, lecz także słoniki czy tygryski. Kangurki też są urocze…


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger