środa, września 15, 2021

Debiut na miarę - Eliza Korpalska

 


1. Tytuł

"Niewinność Lukrecji"



2. Rok wydania

2019


3. Gatunek

Sensacja/kryminał


4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Ta opowieść dojrzewała we mnie dość długo. O pisaniu marzyłam od dzieciństwa, eksperymentowałam, tworzyłam różne formy literackie. Chciałam napisać o prawdziwie silnej kobiecie, stworzyć nietuzinkową, myślącą i działają niestandardowo postać. Im dłużej o niej myślałam, tym wyraźniej rysowały się jej kontury. Niektóre wątki same przychodziły do mnie w trakcie pisania. Trudno więc powiedzieć o jednym impulsie, to był raczej naturalny proces. 


5. Czas pisania książki?

Książka powstawała zrywami. Napisałam kilka fragmentów, odłożyłam ją na jakiś czas, po przerwie dodałam dalsze części historii, a gdy zdecydowałam się ją zamknąć, dokończenie zajęło mi około dwóch miesięcy. Całość zajęła może dwa lata, ale myślę że samo pisanie w sposób systematyczny i zdyscyplinowany trwało około czterech miesięcy. 


6. Bohater najbliższy Pani sercu?

Jest ich kilku. Poza Lukrecją są to postacie drugoplanowe, ale bardzo ważne - poszukująca zaginionego syna ekscentryczna Pani Huckelberry, wiejska znachorka Wasylisa czy nieprzyzwoicie bogata stara hrabina Josephina Delphina di Orsini. Kapitan Paul Horn to też fajny facet:) 


7. Pierwszy czytelnik?

Mój brat. Podzielił się ze mną cennymi spostrzeżeniami:) 


8. Czy był stres przed reakcją czytelników?

Największe emocje wiązały się z tym, żeby w ogóle odważyć się "wyjść z szuflady". Kiedy już się na to zdobyłam, czekałam w napięciu na reakcje czytelników, które w większości okazały się niezwykle przychylne i dodały mi skrzydeł. Każda opinia, również krytyczna, jest dla mnie bardzo cenna i jestem za nią wdzięczna. 


9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?

Tak, bardzo. To nie tylko radość, spełnienie i wzruszenie, kiedy trzyma się w ręku własną książkę, ale przede wszystkim wspaniali ludzie, których się przy tej okazji poznaje, nowi przyjaciele, możliwość stworzenia czegoś, wyrażenia siebie. Uczucie nieporównywalne z niczym innym. 


10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Na razie została wydana druga książka z tej serii pt. "Reguła Lukrecji", a już niedługo, jesienią, ukaże się trzecia pt. "Vendetta Lukrecji", to na nią teraz czekam:)



Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger