środa, października 20, 2021

Debiut na miarę - Tomasz Wandzel

 



1.Tytuł.


 „Dom w Chmurach”


2. Rok wydania.


 2011 (wydanie II 2013)


3. Gatunek. 


Powieść obyczajowa


4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?


Impulsem do zajęcia się pisaniem była konieczność pożytecznego zagospodarowania czasu, jaki każdego dnia spędzałem w pociągu. Od 2004 do 2010 roku pracowałem w Sopocie, a mieszkałem w Prabutach. Odległość między tymi miastami to prawie 100 km. Podróż w jedną stronę zajmowała mi więc blisko dwie godziny. W pewnym momencie stwierdziłem, że te kilkaset minut podróży mógłbym wykorzystać w jakiś twórczy sposób. Padło na pisanie, przede wszystkim dlatego, że sam bardzo dużo czytam. Natomiast impulsem do napisania pierwszej książki był konkurs na powieść współczesną, jaki ogłosiło jedno z małych wydawnictw. Jeden z warunków konkursu nakazywał, aby akcja powieści rozgrywała się w Górach Sowich, co dla mnie było pewnym ułatwieniem, ponieważ wiele razy wędrowałem po tamtejszych szlakach.


5. Czas pisania książki? 


Książka powstała w cztery miesiące i w całości została napisana w pociągu.


6. Bohater najbliższy Pana sercu?

 Janusz Ferenc, kluczowa postać powieści, ale biorąc pod uwagę fakt, że ja jestem jego pierwowzorem, a książka zawiera sporo wątków autobiograficznych, to trudno się dziwić.

7. Pierwszy czytelnik? 

Pierwszym czytelnikiem była moja szwagierka Monika, która także dokonała wstępnej redakcji i korekty.

8. Czy był stres przed reakcją czytelników?

Stres nie, raczej ciekawość jak książka o fotografie, który traci wzrok i musi sobie poradzić w nowej rzeczywistości, zostanie przez nich przyjęta.

9. Czy uważa Pan swój debiut za udany? 

Z perspektywy czasu tak i to pod wieloma względami. Książka została ciepło przyjęta, sprzedała się w kilku tysiącach egzemplarzy, a za kilka miesięcy pojawi się w formie audiobooka. Poza tym stała się impulsem do pisania kolejnych historii.

10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Tak, drugie wydanie ukazało się w 2013 roku.


Serdecznie dziękuję Autorowi za poświęcony mi czas.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger