środa, listopada 24, 2021

Debiut na miarę - Małgorzata Urszula Laska

 


1.Tytuł.
 Pan Dreptusiński

2. Rok wydania.
2013

3. Gatunek.
Literatura dziecięca

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?
Zawsze chętnie rysowałam i postanowiłam do ilustracji napisać opowiadanie. Zmotywowała mnie siostra, która pierwsza wydała  dwie książki dla dzieci. Były to wiersze, do których wykonałam ilustracje. Wśród bohaterów znalazł się jeż. Dzięki niemu powstała odrębna historia. Zwierzęta od zawsze bliskie były memu sercu.

5. Czas pisania książki?
Dwa, może trzy miesiące. Brakowało mi doświadczenia, kilka razy poprawiałam ilustracje i do końca nie wierzyłam, że uda się wydać.

6. Bohater najbliższy Pani sercu?
Tytułowy Pan Dreptusiński, nieświadomie wpływa na życie innych postaci w książce i zmienia ich losy na lepsze.

7. Pierwszy czytelnik?
Rodzina.

8. Czy był stres przed reakcją czytelników?
Był, ale niepotrzebny. W 2013 roku nie prowadziłam jeszcze fp na facebooku, nie byłam zaprzyjaźniona z bibliotekami, nikt jeszcze nie słyszał o mojej twórczości. Nie miałam pojęcia jak książka została przyjęta, bo w sieci na ten temat niewiele można było się dowiedzieć i nie spodziewałam się dużej reakcji. Dzisiaj to dopiero stres. Recenzje, opinie, spotkania autorskie, komentarze pod postami, czasami jakieś nagrody, czy wyróżnienia.

9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?

Niestety nie. Książka powinna być lepiej dopracowana, wydana na innym papierze, posiadać większą czcionkę, chociaż fabuła jest interesująca i zdobyła uznanie czytelników. Dużo ciekawszy był debiut dla dorosłych Dziewcak. Dziewczyna z puszczy.

Dzięki tej książce poznali mnie czytelnicy i zainteresowali się moją twórczością, zwłaszcza w regionie Kurpi, skąd pochodzę. To że głosami internautów Ósmy Juror została wyróżniona jako Książka Roku 2017 w konkursie Brakująca Litera, bardzo doceniam i składam jeszcze raz ogromne podziękowanie moim Czytelnikom.

10. Czy debiut doczekał się II wydania?
Jeszcze nie, ale liczę na wydanie II poprawione przez  Wydawnictwo Literackie Białe Pióro, z którym współpracuję od 2016 i które wydało wszystkie moje książki poza pierwszą, czyli Dreptusiem.  







Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger