wtorek, grudnia 21, 2021

"Najdłuższa podróż" Nicholas Sparks

 






TYTUŁ  "Najdłuższa podróż”

AUTOR Nicholas Sparks

 

DATA PREMIERY 08.10.2021

 

WYDAWNICTWO  Albatros

 

ILOŚĆ STRON 464

 

 

 

 

OCENA  6/6

 

OPIS




 

DZIELI ICH WŁAŚCIWIE WSZYSTKO.
ŁĄCZY ZALEDWIE… MIŁOŚĆ.
CZY WYSTARCZAJĄCO SILNA, BY MOGLI O SOBIE MYŚLEĆ: MY?


Ira Levinson ma za sobą wiele lat życia, przed sobą – zgodnie z diagnozą lekarzy – zaledwie kilka miesięcy. Kiedy w wyniku wypadku zostaje uwięziony we wraku samochodu, wspomina całe swoje życie, wypełnione miłością do nieżyjącej już żony.

Cztery miesiące wcześniej Sophia, studentka historii sztuki, poznaje Luke’a, młodego kowboja z rodeo. Ich wzajemna sympatia szybko przeradza się w głębsze uczucie, choć dzieli ich wszystko.

Historie Iry i Ruth, Sophii i Luke’a zbiegną się w najmniej oczekiwanym momencie…



MOJE ODCZUCIA


Poniżej znajdziecie recenzję książki, która jest bestsellerem na TaniaKsiazka.pl

Twórczość Sparksa zachwyca mnie od zawsze. To właśnie dzięki jego książkom pokochałam czytanie. Dlatego z wielką niecierpliwością oczekuję za każdym razem jego kolejnych książek.

Najdłuższa podróż to jedna z moich ulubionych (pomijając fakt, że mam ich wiele) książek tego autora. Historie, które zostały przedstawione w tej powieści poruszają najgłębsze struny mego serca. Ilekroć zamykam oczy, widzę wszystkie wydarzenia, które miały tam miejsce.

Ira Levinson jest u schyłku swego życia. Ulega wypadkowi, w wyniku którego zostaje uwięziony we własnym samochodzie. Wykorzystuje ten czas, aby powspominać całe życie i jego ukochaną nieżyjącą już żonę Ruth.
Sophia studiuje historię sztuki, pewnego dnia jej przyjaciółka wyciąga ją na rodeo i zabawę, podczas której poznaje Luka. Zaczynają się spotykać. Dzieli ich praktycznie wszystko, ale zaczyna łączyć uczucie.
Historie tych bohaterów zbiegną się w najmniej oczekiwanym momencie…

Ira to niezwykły człowiek, który nad życie kochał swoją żonę i był w stanie zrobić dla niej wszystko. Kiedy zostaje uwięziony w swoim samochodzie, to właśnie ona niejednokrotnie mu się objawia i wspiera w ciężkich momentach. Wspólnie z nią, Ira wspomina najpiękniejsze, ale również i najsmutniejsze chwile swojego życia. A muszę przyznać, że ich wspólne życie było niezwykle barwne. Przez całe wspólne życie zebrali całkiem sporą i niezwykle cenną kolekcję obrazów. Ale dla nich ich wartość była bezcenna, dla nich liczyło się ich uczucie i niezwykła siła miłości, której nie sposób było wycenić w jakiejkolwiek kwocie pieniężnej. Oni byli dla siebie po prostu wszystkim. Słuchanie opowiadanych historii niejednokrotnie chwytało za serce, czasem wyciskało nawet łzę z oka. To jak pięknie Ira wypowiadał się o Ruth i jak wiele ona dla niego znaczyła zasługuje na podziw.

Oto dlaczego wieczorami spaceruję po naszym domu; dlaczego kolekcja pozostaje nietknięta. Oto dlaczego nie sprzedałem żadnego obrazu. Jakże bym mógł? W tych farbach olejnych i barwnikach są zaklęte moje wspomnienia o Ruth; każdy obraz to kolejny rozdział naszego wspólnego życia. Nie ma na świecie cenniejszej rzeczy. To wszystko, co pozostało mi po żonie, którą kochałem nad życie, i będę na nie patrzył i rozpamiętywał tak długo, jak długo starczy mi sił.


Sophia to miła dziewczyna, która wie czego chce od życia. Kiedy w jej życiu pojawia się Luk, młody kowboj czuje, że to spotkanie zapoczątkuje coś niezwykłego. On znajduje się w trudnej sytuacji, gdyż jego mamie grozi utrata ich rancza, do czego on nie chce dopuścić, gdyż czuje się za to odpowiedzialny. Ujeżdża więc niebezpieczne byki, które już raz doprowadziły go do tragedii. Sophia podziwia Luka, stara się być dla niego oparciem. Wspólnie spędzają chwile, jeżdżą konno, wzajemnie się wspierają. Ale Luke nie mówi jej wszystkiego. Co się stanie, kiedy Sophia się dowie o tym, co on przed nią skrywa? Czy ich miłość będzie w stanie to przetrwać? I jak skrzyżują się ich losy z Irą Levinsonem?

Narracja powieści toczy się z perspektywy różnych bohaterów, dzięki czemu mamy okazję lepiej poznać ich punkt widzenia oraz emocje, które nimi kierują. Osobiście urzekły mnie losy zarówno Iry i Ruth jak i Sophie oraz Luka. Gdy tak sobie pomyślę, to zdecydowanie mogłabym zamieszkać z Lukem, gdyż farma, życie na rancho to coś co zawsze mnie kręciło. Kocham życie na wsi oraz obcowanie ze zwierzętami. Kowboje, muzyka country to zdecydowanie coś dla mnie. Po prostu moje klimaty.
Wykreowani bohaterowie są realni, niemalże namacalni. Mają swoje wady i zalety, nie są ludźmi idealnymi, popełniają błędy tak jak i my. Czuć bijące od nich emocje, które przelewają się również na czytelnika. Pokochałam ich wszystkich, bo każdy z nich ma w sobie to coś, co tak naprawdę ciężko opisać słowami.

Najdłuższa podróż z księgarni TaniaKsiazka.pl to niezwykle sentymentalna powieść podczas której nie zabraknie emocji. Dwie różne, ale jakże niezwykłe historie, które połączy miłość do sztuki oraz do partnerów. Jestem zauroczona tą powieścią, wierzę że wy również będziecie. Polecam.

 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger