środa, lutego 02, 2022

Debiut na miarę - Margota Kott

 




1. Tytuł. „Kompendium wiedzy dla autorów kryminałów”. To pierwszy poradnik tego typu na rynku wydawniczym.

2. Rok wydania. 2021 3. Gatunek. Poradnik, stworzony został głównie z myślą o pisarzach kryminałów. Może stanowić również zajmującą lekturę dla szerokiego grona wielbicieli tego gatunku literackiego. Książka składa się z dwóch części: pierwsza dotyczy warsztatu pisarskiego (tworzenie bohatera, budowanie tajemnicy i suspensu, dobieranie typu narracji, mnóstwo przykładów i cytatów z literatury przedmiotu), druga zaś to ogromny zastrzyk wiedzy kryminalistycznej (sposoby pozbawiania życia, ekspertyzy, śledztwo, etapy rozkładu ciała, a nawet słownik gwary policyjnej). Kompendium to swoistego rodzaju  encyklopedia. Wiedza to potęga! 4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii? Brakowało mi takiej książki na rynku. Postanowiłam więc napisać ją sama. Zbierając dane do własnych powieści kryminalnych doszłam do wniosku, że temat jest ciekawy i wart spopularyzowania. Zapragnęłam podzielić się zebraną wiedzą z innymi. Teraz wszystkie ważne informacje znajdują się w jednym miejscu, odpowiednio sklasyfikowane i uporządkowane. Są dosłownie na wyciągniecie ręki. 5. Czas pisania książki? Ponad dwa lata. W tym czasie ukończyłam także dwusemestralne studium podyplomowe Kryminologia i kryminalistyka. Przeczytałam mnóstwo książek, głównie naukowych, na tematy kryminalistyczne oraz te, związane z warsztatem pisarskim. 6. Bohater najbliższy Pani sercu? Ta książka nie ma bohatera. Najważniejszy jest Czytelnik, który może skorzystać z wiedzy zawartej w tym poradniku. 7. Pierwszy czytelnik? Moja Przyjaciółka Hanka, która jest beta-readerem każdego mojego tekstu. 8. Czy był stres przed reakcją czytelników? Oczywiście. Nigdy nie wiadomo, jak dana pozycja zostanie przyjęta. Najbardziej cieszą mnie pozytywne informacje zwrotne. Wówczas cały wysiłek włożony w napisanie książki ma sens.  9. Czy uważa Pani swój debiut za udany? Tak. Wspaniale jest zobaczyć efekt swojej ciężkiej pracy w druku. A dodatkowo wiedzieć, że się przydaje wielu ludziom. Cudowne, budujące uczucie! 10. Czy debiut doczekał się II wydania? To kwestia czasu. U mnie za wcześnie o tym mówić, ponieważ premiera poradnika miała miejsce 27 kwietnia 2021 roku.


Fot. Dorota Duda


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger