czwartek, marca 03, 2022

"Reno" Agnieszka Lingas-Łoniewska

 




TYTUŁ  "Reno”

CYKL Gangsta Paradise (tom 1)
 

AUTOR Agnieszka Lingas-Łoniewska

 

DATA PREMIERY 11.02.2022

 

WYDAWNICTWO  JakBook

 

ILOŚĆ STRON 260

 

 

 

 

OCENA  4/6

 

OPIS




 

Byłem złym człowiekiem.
Byłem mścicielem.
Byłem mordercą.
Byłem gangsterem.
A to mój pieprzony raj!


Galina Jegorowna Aristowa umarła w wieku osiemnastu lat, kiedy mężczyzna bez serca zamordował na jej oczach rodziców. Mija parę lat. Maria Fratecka zostaje zatrudniona jako opiekunka małego Antoniego Goli, który ma zespół Aspergera. Jego ojciec, milioner i biznesmen Leon Gola, jest bezpardonowym graczem na wrocławskiej scenie biznesu. Właśnie zakupił najwyższy budynek w mieście. Nikt nie wie, że genialny przedsiębiorca to osławiony Reno – zarządzający podziemiem gangster, którego serce zostało zniszczone ponad pięć lat temu. Teraz liczą się dla niego tylko syn, biznes i półświatek. W jego bliskim otoczeniu pojawia się Maria, która ma świetny kontakt z Antonim – i szybko się okazuje, że potrafi ona okiełznać wszelkie demony mężczyzny. Lecz czy kobieta jest tą osobą, za którą się podaje? I czy Leon w imię prawdziwej siły miłości będzie potrafił wybaczyć, zapomnieć? Bo przecież jest pozbawionym uczuć gangsterem, który zawsze pamięta o wyrządzonych mu krzywdach.

Reno to pierwszy tom pasjonującej nowej serii bestsellerowej autorki, łączący wątki romansowe, sensacyjne i erotyczne. Daj się porwać ciemnej stronie miasta!




MOJE ODCZUCIA

 

 Książka Reno jest bestsellerem na TaniaKsiazka.pl

W normalnym świecie Leon Gola, w świecie gangsterskim – Reno. Mężczyzna, który jest zimny niczym drań, zawsze broni tego, co należy do niego. Jedyne uczucia, które ukazuje to te przeznaczone dla jego syna Antoniego, który ma zespół Aspergera. Chłopiec boi się zamkniętych przestrzeni, jest zamknięty w sobie, tylko nielicznych dopuszcza do siebie. Wśród nich znajduje się Maria Fratecka, jego szkolna opiekunka, którą Leon postanawia zatrudnić na stałe. Maria ma świetny kontakt z Antosiem, a przy tym kompletnie nie boi się swojego szefa, nawet jego mrocznej strony. Zaczyna wyzwalać w nim emocje, ale czy ta kobieta jest tym za kogo się podaje?

Twórczość Agnieszki Lingas-Łoniewskiej po prostu uwielbiam, dlatego też zawsze chętnie sięgam po każdą kolejną jej powieść. Czytając historię Reno i Marii spędziłam miło czas, ale poza tym książka nie zrobiła na mnie jakiegoś większego efektu wow. Nie oznacza to, że książka mi się nie podobała, gdyż przeczytałam ją na jednym wydechu. Jak przystało na naszą dilerkę emocji, wszelkie emocje bohaterów odczuwałam na własnej skórze. I choć w książce są powielane schematy, nie przeszkadzało mi to zbytnio, gdyż lubię wkraczać w świat gangsterki i porachunków.

- Nie analizuj tego, Mario. Szkoda czasu i życia. Nie żałuj tego, co zrobiłaś, bo jutro możesz już nie mieć następnej okazji. Zostaw wątpliwości, bo szkoda je ze sobą targać. Jesteśmy dorośli. To nie będzie miało wpływu na nasze życie, pracę.

Maria Fratecka to niepozorna kobieta, która potrafi się zachowywać jak prawdziwa lwica. Nie okazuje oznak słabości, twardo stąpa po ziemi. Jej podopieczny Antoni Gola staje jej się niezwykle bliski, łączy ich więź, silna więź. A i jego ojciec nie jest jej obojętny. Ona ma ewidentnie do niego słabość i wie jak zagrać mu na nerwach.

Leona Gola vel Reno to mężczyzna o dwóch twarzach, choć światu zazwyczaj pokazuje tę gorszą. Pięć lat temu wyzwolił się z wszelkich uczuć (prócz tych do syna) za sprawą pewnego wydarzenia. Dziś jest znany w całym Wrocławiu. Wprawdzie na pozór to twardy zawodnik, ale w środku skrywa ogrom emocji. Pojawienie się w jego i jego syna życiu Marii Frateckiej powoli coś w nim zmienia. Otwiera się przed nią, ale przyjdzie mu za to pomstować. Czy to, że ona uratuje mu życie, przyjmując na siebie kulkę przeznaczoną dla niego, coś zmieni?

Od czasu, kiedy moje życie legło w gruzach, otaczałem się murami, ochroną, bronią – i tylko nielicznych dopuszczałem do siebie.

Autorka zabiera nas w świat, w którym nie ma rzeczy niemożliwych i miejsca na jakiekolwiek skrupuły. Porachunki gangsterskie są, były i już zawsze będą. Nasi bohaterowie to twarde sztuki, które nie cofną się przed niczym. Jeśli zatem lubicie świat, w którym królują niegrzeczni faceci, koniecznie musicie przeczytać tę pozycję.
Agnieszka Lingas-Łoniewska ukazuje nam również z czym wiążą się zmagania z dzieckiem chorym na zespół Aspergera i myślę, że całkiem dobrze to przedstawiła.

Polubiłam zarówno Reno jak i Marię, ale także tajemniczego Katana, którego losy poznamy w kolejnej części tej serii na którą oczywiście już czekam.

Reno z księgarni TaniaKsiazka.pl to świetna historia, w której miłość zostanie wystawiona na ciężką próbę. Czy ją przetrwa? Czy w imię siły prawdziwej miłości człowiek jest w stanie wybaczyć i zapomnieć? Aby się o tym przekonać, koniecznie sięgnijcie po tę książkę.



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger