czwartek, maja 05, 2022

"Dziewczyna gangstera" Katarzyna Mak

 


TYTUŁ  "Dziewczyna gangstera”

CYKL Dziewczyna gangstera (tom 1)
 

AUTOR Katarzyna Mak

 

DATA PREMIERY 13.04.2022

 

WYDAWNICTWO  Lipstick Books

 

ILOŚĆ STRON 319

 

 

 

 

OCENA  5+/6

 

OPIS




 

Nela jest dziewczyną, jakich z pozoru wiele. Z całą pewnością jednak żadna z niej szara myszka. Zaczyna stawiać pierwsze kroki w swoje dorosłe życie, które nabierze rozpędu z chwilą, gdy pozna Kostka.

Kostek wychowywał się na ulicy, poznając smak prawdziwego ubóstwa. To właśnie wtedy poprzysiągł, że już nigdy nie zazna biedy. Teraz ma niemal wszystko…

Czy młodziutka Nela zdoła pokochać Kostka, który zupełnie nie pasuje do roli jej wymarzonego księcia z bajki?



MOJE ODCZUCIA

 

 

Nela to młoda poukładana dziewczyna, która wie czego chce od życia. Pracuje w dwóch różnych miejscach, aby zdobyć kredyt na mieszkanie. Kostek wie co to znaczy bieda, dlatego teraz robi co robi, aby już nigdy więcej nie zaznać ubóstwa.
Kiedy na drodze Neli przypadkowo stanie Kostek, wywróci jej życie do góry nogami. On jest uparty niczym osioł i zawsze dostaje to, czego chce. Ona nie jest łatwą zdobyczą, która tak po prostu mu ulegnie. Czy zatem mają szansę stworzyć realny związek?

Twórczość Katarzyny Mak jest mi już dobrze znana, więc od początku byłam przekonana, że ta historia mnie wciągnie. Tak właśnie bowiem było. Opowieść Neli i Kostka pochłonęła mnie bez reszty, więc kiedy dobrnęłam do końca pojawiło się pytanie: już?

W zasadzie to mama zaszczepiła we mnie tę miłość do zabytków, zamków i starych domów z duszą. To dzięki niej albo raczej przez nią byłam niepoprawną romantyczką, tak bardzo niedopasowaną do współczesnego świata, w którym nie było miejsca na tego typu pierdoły i w którym nie prawdziwa miłość wydawała się czymś abstrakcyjnym.

Świetna kreacja bohaterów. Nelę polubiłam od razu za jej upór i brak natychmiastowej uległości. Kostek natomiast to bohater, który budzi we mnie mieszane uczucia. Plusem jego osobowości była szczerość, natomiast czasem nie rozumiałam tych jego nacisków na Nelę. Niemniej zdobył moją sympatię ratując dziewczynę z opresji. Nasi bohaterowie nie są oczywiście idealni w każdym calu, mają swoje zalety i wady. Razem tworzą mieszankę wybuchową.

Pomysł na fabułę jak najbardziej ciekawy. Autorka tak poprowadziła bowiem historię Neli i Kostka, że nie mamy ani chwili na oddech. Ich losy są tak intrygujące, że nie sposób oderwać się od książki, ani na chwilę. Bardzo miło spędziłam czas z tą lekturą. Wszelkie emocje bohaterów udzielały się i mnie. Zakończenie powieści tylko potęguje moją ciekawość względem dalszych losów, więc już czekam na kontynuację.

Poczułam dreszczyk emocji, który, choć podobny do strachu, nie miał z nim nic wspólnego. Nie poznawałam się. Zawsze taka rozsądna, poukładana. Tymczasem kroczyłam w ciemno za zupełnie mi nieznanym facetem, nie bacząc na konsekwencje. Chyba jednak ojciec miał rację. Naprawdę byłam naiwna jak żadna inna.

Co zrobić, kiedy wymarzony księciu z bajki w rzeczywistości okazuje się być całkiem inny niż w naszych wyobrażeniach? Czy warto dać takiemu komuś szansę? I czy możemy wpłynąć na to, aby się dla nas zmienił?

Dziewczyna gangstera to porywająca od pierwszych stron opowieść o grzecznej dziewczynie i niegrzecznym chłopaku, o miłości pełnej sprzeczności i kompromisów. Gorąco polecam!



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger