niedziela, maja 01, 2022

"Gabriela" Weronika Karczewska-Kosmatka

 



TYTUŁ  "Gabriela”
 

AUTOR Weronika Karczewska-Kosmatka

 

DATA PREMIERY 14.10.2021

 

WYDAWNICTWO  Ridero

 

ILOŚĆ STRON 292

 

 

 

 

OCENA  4/6

 

OPIS




 

Rafał to prawnik, który dąży do celu za wszelką cenę. By zostać wspólnikiem w kancelarii potrzebuje żony idealnej.
Gabriela to energiczna i pracowita dziewczyna. Kroczy przez życie z uśmiechem na twarzy, a jej wielką życiową pasją jest muzyka.

List z banku, po nagłej i niespodziewanej śmierci babci, sprawił, że życie Gabrieli wywróciło się do góry nogami. Wie, że musi w ciągu kilku miesięcy spłacić pożyczkę babci, w przeciwnym razie straci mieszkanie po zmarłej staruszce.

Gabriela potrzebuje pieniędzy.
Rafał potrzebuje żony.

Oboje wchodzą w układ, który tylko z pozoru jest prosty. Zawarli umowę, ale nie przewidzieli, że serce i rozum nie idą w parze.



MOJE ODCZUCIA

 

 

Rafał to znakomity prawnik, który pod maską skrywa prawdziwe emocje. Za wszelką cenę dąży do wytyczonych sobie celów.
Gabriela jest niezwykle sympatyczną i pracowitą dziewczyną, która kocha muzykę.

On potrzebuje żony, by zostać wspólnikiem kancelarii. Ona potrzebuje pieniędzy, by nie stracić mieszkania po zmarłej babci. Zawierają deal, który ma na celu wzajemną pomoc. Nie przewidują jednak, że serce ma swoje racje, których rozum nie dopuszcza do głosu.

Kiedy autorka zaproponowała mi egzemplarz swojej książki do recenzji, pomyślałam czemu nie, przecież lubię poznawać nowych autorów. Opis tym bardziej zachęcił, by sięgnąć po tę pozycję. Spodobał mi się styl pisania, a książkę pochłonęłam w jeden dzień, gdyż historia, która się w niej znajduje mocno mnie zaintrygowała nie pozwalając odłożyć książki na dłuższy czas. Wykreowane postacie są jak najbardziej rzeczywiste. Wspólnie z nimi przeżywałam ich losy, a więc Weronika Karczewska-Kosmatka w pełni przelała emocje na papier.

Gabriela to ciężko pracująca dziewczyna, która była bardzo zżyta z babcią, więc mocno przeżyła jej odejście. Ma swój charakter i od zawsze podkochiwała się w bracie swojej najlepszej przyjaciółki Blanki, czyli w Rafale, ale on jej nigdy nie dostrzegał. Jako, że teraz on sam jest w potrzebie, za sprawą jego siostry wchodzi w układ z Gabrielą. Udawane małżeństwo przez rok. On potrafi być zimny niczym lód i zachowywać się momentami niczym tyran. Bywają jednak chwile, kiedy pokazuje prawdziwego siebie i swoje skryte głęboko na dnie emocje. Gabrieli jest gorzej, gdyż od zawsze się w nim podkochiwała. Ich układ okaże się naprawdę burzliwy. Czy zdołają wytrwać ze sobą ten ustalony rok? A może uczucia, które wtargną w ich życie coś w tym zmienią?

Spodobał mi się pomysł na fabułę. Poprzez ciągłe sprzeczki i niedomówienia pomiędzy bohaterami było dość sporo pikanterii. Upór Rafała czasem bywał irytujący i nie raz miałam ochotę nim mocno potrząsnąć. Natomiast podziwiałam Gabi za to, że potrafiła pomimo wszystko wciąż przy nim trwać. A już najbardziej spodobała mi się słodka zemsta na „panu idealnym” przez jego małżonkę.

W głębi serca dziewczyna wiedziała, że nie może liczyć na czułe słówka czy gesty ze strony Rafała, ale miała cichą nadzieję, że nie ma racji. Niczego tak mocno nie pragnęła, jak bliskości z nim. To było jej skryte marzenie. Liczyła, że kiedyś się spełni.
Miłość ma różne oblicza. Nie każdy człowiek potrafi otwarcie mówić o swoich uczuciach. Bywa, że przez to, iż  w przeszłości, ktoś go zranił, boi się ponownie zaufać i otworzyć na miłość. Czasem zbyt zajęci dążeniem do wyznaczonego celu, nie zauważamy tych najważniejszych rzeczy. Zamiast cieszyć się z tego co mamy, nam wciąż jest mało i mało. Niekiedy, żeby to zrozumieć musi stanąć na naszej drodze ta właściwa osoba, która będzie w stanie nam to wytłumaczyć. W życiu nie powinna się liczyć tylko i wyłącznie ciągła gonitwa, gdyż życie nie jest jakimś biegiem na czas. Czasem warto odpuścić i rozejrzeć się dookoła. Zastanowić się co tak naprawdę w życiu jest ważne.

Jedynym minusem książki jak dla mnie jest brak porządnej korekty, która momentami aż razi w oczy. Poza tym, historia sama w sobie była dla mnie interesująca.

Gabriela to opowieść, która pokazuje nam, że każdy z nas zasługuje na miłość. Czasem, jednak musi po prostu trafić na tę odpowiednią osobę. Jeśli lubicie historie z prawdziwymi bohaterami, okraszoną ogromem emocji, koniecznie sięgnijcie po tę pozycję.  



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję Autorce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger