środa, lipca 25, 2018

Autorski cykl wakacyjny



Magdalena Kozioł Jestem kobietą, której udało się w życiu, po wielu latach poszukiwań odnaleźć pasję. Od dzieciństwa lubiłam swoją wyobraźnię, książki i uwielbiałam pisać wypracowania. Okazało się, że takie zamiłowania mogą zakończyć się pomysłem o napisaniu własnej książki, który udało mi się zrealizować dzięki wytrwałości, natchnieniu, moim bliskim i pięćdziesięciu dwóm tygodniom jednego tylko roku. Na co dzień jestem żoną, mamą dwójki wspaniałych dzieci i prowadzę sklep z naturalnymi kosmetykami. Uwielbiam rozmawiać, czytać złote myśli, kocham muzykę i cieszy mnie dzielenie się moją pasją z innymi. 

W książce, którą mam ogromną przyjemność przedstawić, opisałam niezwykłą historię Sally- pięknej kobiety i miłości, jaka niespodziewanie pojawia się na jej drodze i zaskakuje, jak przysłowiowy grom z jasnego nieba. Wszystko to okraszone pięćdziesięcioma dwoma kolorami życia.



Na wstępie bardzo pragnę podziękować Grażynie Wróbel z Czytaninki za bardzo ciekawe pytania wakacyjne! Lubię udzielać wywiadów, gdyż dużo dowiaduję się wtedy na temat samej siebie. Zapraszam do lektury!


1. Kiedy jest najlepszy czas dla pisarza na odpoczynek? Letnie wakacje, a może ferie zimowe?


Najlepszy czas na odpoczynek jest wtedy, kiedy czujemy, że odpoczynek jest nam potrzebny. Według mnie ta zasada dotyczy pisarzy, matematyków, kucharzy, górników, hutników,  kobiet, jaki mężczyzn, jednym słowem- wszystkich.
Uważam, że ludzie zaniedbują codzienny odpoczynek w oczekiwaniu na upragnione wakacje albo ferie zimowe. Mam wrażenie, że chcą odpocząć na zapas, na cały rok, wykorzystując do tego urlop letni, tudzież zimowy. To nie o to jednak chodzi według mnie. Higiena dnia codziennego to podstawa, inaczej można to nazwać równowagą. Jest czas pracy, czas zabawy, czas odpoczynku, czas regeneracji. Jeśli zachowamy te proste prawdy i będziemy słuchać naszego ciała na co dzień, gdyż ciało bardzo dobrze wie, czego mu potrzeba, to z pewnością wyczujemy najlepszy moment na wakacje, zgodne z naszymi preferencjami.
Ja osobiście uwielbiam odpoczywać w listopadzie. Podczas jesiennej pluchy, krótkich dni, bardzo dobrze działa na mnie urlop i wtedy z niego korzystam, pomagając osłabionemu warunkami atmosferycznymi ciału, złapać równowagę. Najczęstszy czas urlopów to wakacje bądź ferie zimowe, ale nie dla każdego taka opcja jest właściwa. Trzeba sobie wypracować swój najlepszy czas na odpoczynek. Tak czuję.  




2. Gdzie chciałaby Pani spędzić swoje wymarzone wakacje?

Moje wymarzone wakacje spędzę w tym roku nad polskim morzem.
Uwielbiam Polskę!  Wszelkie urlopy długie, bądź krótkie, planuję w naszym kraju.
Jak byłam młodą dziewczyną, marzyłam o egzotycznych wyprawach, dalekich krajach, wykwintnych hotelach. Z czasem moje postrzeganie się zmieniło.
To, co jest teraz, jest wystarczające. Trzeba pamiętać, że wakacje to czas radości, odpoczynku, relaksu, beztroski. Jeśli możemy je spędzać z kimś, kogo kochamy i kto kocha nas, to nieważne jest miejsce. Namiot, przyczepa kempingowa, hotel, pensjonat, góry, czy morze, wszędzie można odnaleźć cuda, jeśli w sobie cuda nosimy, a dokładniej w naszym wnętrzu. Tego życzę każdemu, żeby potrafił ucieszyć się najmniejszą chwilą. Wtedy każda chwila da mu radość. Jak człowiek jest niezadowolony, narzeka i ma pretensje, to często nawet największe zabytki świata go nie zachwycą. Biedronkę się najpierw trzeba nauczyć podziwiać, to jest dopiero cud natury! Jak dostrzeżemy małą biedronkę, jej piękno i niezwykłość, wtedy każde wakacje będą cieszyć i każde będą, jak z marzeń Nadmienię, że można też spędzać urlop w pojedynkę. Jeśli człowiek lubi siebie, swoje towarzystwo, to samotne wakacje będą bardzo odkrywczym doświadczeniem.


3. Jakie 3 książki zabiera Pani ze sobą na wakacje? 

Podczas tegorocznych wakacji będą mi  towarzyszyć dwie książki, a mianowicie Potęga Teraźniejszości i Nowa Ziemia! W ostatnim czasie zachwycam się cudami, jakie daje czas obecny, tu i teraz. Tak naprawdę wszystko, co mamy, jest tu i teraz.

4. Jakie 3 książki poleciłaby Pani swoim czytelnikom na okres wakacyjny? ( nie można podać książki swojego autorstwa 😉)

Jestem fanką i wielbicielką książek o tematyce ezoterycznej i psychologicznej, które przekazują informacje dla czytelnika, w jaki sposób poprawić jakość swojego życia. Korzystać z wiedzy ludzi, którzy niosą w sobie światło miłości dla innych, to zaszczyt, a poniekąd nasz obowiązek.
Pierwsza książka, jaką polecam, to Nowa Ziemia, której autorem jest Eckhart Tolle.  Polecam dla osób, które dużo pracują nad sobą, a wciąż nie widzą efektów i odczuwają niezadowolenie albo bezsens.
Druga książka to Kod Duszy, autorstwa James’a Hillman’a. Wspaniale opisana jest w niej metoda odkrywania ludzkiego przeznaczenia. Trzecia książka to Rozmowy z Bogiem, którą napisał Neale Donald Walsch. Te pozycje polecam osobom poszukującym odpowiedzi na pytania egzystencjonalne.


5. Gdyby znalazła się Pani na bezludnej wyspie, co chciałaby Pani mieć ze sobą? (max. 5 rzeczy)


Z tym pytaniem miałam największą zagwostkę. Z pomocą przyszedł mi mąż. Na bezludną wyspę zabrałabym:

  1. Zapalniczkę.
  2. Latarkę na korbkę.
  3. Ponton.
  4. Ostry nóż.
  5. Książkę, jak przetrwać na bezludnej wyspie  

6. Preferuje Pani wylegiwanie się na plaży, czy aktywny wypoczynek? 

Bardzo lubię aktywny wypoczynek. Spacery po górach, spacery po dolinach, jazda na rowerze, pływanie, siłownia, a potem wylegiwanie się i relaks. Tak lubię.

7. Z bohaterami z jakiej książki chciałaby Pani spędzić wakacje? 

Nie chciałabym spędzać wakacji z bohaterami, prędzej z autorami, którzy te książki napisali. Z racji mojego zainteresowania książkami, które budzą świadomość, to byłoby ciekawie porozmawiać z osobami posiadającymi wiedzę życiową, wynikającą z ogromnego doświadczenia. Wystarczyłoby mi jednak jedno spotkanie, możliwość zadania kilku pytań, otrzymania odpowiedzi albo wskazówek.  Zdecydowanie urlop wolę spędzać z rodziną!


Do każdej litery z wyrazu WAKACJE dopisz skojarzenia z latem. 

WAKACJE

Wszechobecną
Akceptacją
Kochać
Afirmując
Człowieka
Jako
Ewenement

Bardzo ciekawe mi wyszło zdanie, jak się to poskłada razem.

Na zakończenie życzę czytelnikom pięknego czasu w każdy dzień.  Jedyny, jaki mamy, jest w tu i teraz. Podczas wakacji, pracy, zabawy, zadumy, czy zachwytu, najważniejsza jest zawsze chwila obecna. Uczyń każdą chwilę niebem, a osiągniesz raj. To sekret spokoju i pięknych wakacji też!
Serdecznie pozdrawiam,
Magdalena Kozioł







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger