wtorek, lutego 19, 2019

Kilka tajemnic o "Dlaczego, mamo?"




Premiera Dlaczego, mamo? coraz bliżej, a ja w związku z tym mam dzisiaj dla Was kilka tajemnic związanych z tą powieścią, które zdradza nam sama autorka - Daria Skiba.


Impulsem do napisania "Dlaczego, mamo?" było pewne wydarzenie, które wywołało we mnie ogromne emocje. Wtedy w mojej głowie "urodziła się" jedna z ostatnich scen.


Akcja powieści toczy się w małym miasteczku, którego nazwy celowo nie podałam. Dlaczego? Ponieważ sytuacje takie jak w "Dlaczego, mamo?" pojawiają się na całym świecie. W naszym życiu, tuż za ścianą, w sąsiednim bloku, przy drugiej ulicy lub na drugim końcu świata. Każdy z nas mógłby się w niej pojawić, choć niekoniecznie w roli głównego bohatera.


Baby blues i depresja poporodowa to zjawisko, które dosięga znacznie więcej kobiet, niż nam się wydaje. Zapytaj swojej mamy, siostry, córki, babci, koleżanki co tak naprawdę czuła po porodzie, kiedy przyszło jej się zmierzyć z prawdziwym życiem. Czy zawsze było tylko kolorowo?


"Dlaczego, mamo?" jest czystą fikcją literacką i tylko jedna scena w mocnym stopniu opiera się o moje życiowe doświadczenie - przeczytajcie i odgadnijcie, która to była. 


"Dlaczego, mamo?" to moja trzecia wydana powieść, ale druga napisana.


Można powiedzieć, że pisałam ją w dwóch krajach. Większość tekstu powstała w Irlandii, jednak zakończenie pisałam w Polsce, a po policzkach spływały mi łzy.


Jest to książka, w którą najpierw uwierzyły bliskie mi osoby, a dopiero niedawno zaczęłam wierzyć i ja.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger