piątek, maja 24, 2019

Autorzy o zwierzętach - Agnieszka Opolska




Agnieszka OpolskaUkończyła socjologię na UJ. Podczas studiów próbowała swoich sił w charakterze animatorki kultury. Przez ponad 12 lat związana z Tarnowem i regionem tarnowskim, gdzie włączała się w prace lokalnych instytucji i stowarzyszeń na rzecz dzieci i młodzieży. Po studiach zamieszkała w Lille, gdzie uczęszczała do Centre D’art. Plastiques et Visuales oraz pracowała w domu dla bezdomnych Magdala. Studiowała grafikę na ASP w Krakowie. Obecnie wraz z rodziną przebywa w Wielkiej Brytanii. Prowadzi własne przedszkole. W wolnych chwilach pisze i maluje. 

Jej pierwsza książka "Anna May" wygrała ogólnopolski konkurs "Literacki Debiut Roku".



1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt?

Świat jest piękny w całej swej okazałości. Nie wyobrażam sobie, że mogłoby nie być zwierząt.

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Trochę tego było, szczególnie kiedy byłam dzieckiem. Mieliśmy z rodzeństwem świnkę morską, chomika,  dwa psy, papugę i rybki.  Aktualnie posiadam dużą ilość wolno biegających pająków.

3. Zwierzę jest dla mnie... 

...częścią świata.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Dusza jest pojęciem religijnym i filozoficznym, empirycznie nie sprawdzalnym.  Wierzę jednak, że każda istota posiada w sobie energię,  którą niektórzy nazwaliby duszą.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Uważam, że takie fundacje zbyt mało koncentrują się na innych zwierzętach, niż psy, koty, takich, które są hodowane na rynek spożywczy. Boli mnie, jak traktowane są kury, krowy, świnie. Niewiele się mówi, o warunkach ich życia i tego w jaki sposób są zabijane. Łatwo kochać psa, trudno kochać świnię. A zwierzęta te są tak samo inteligentne z tą różnicą że świnia to kotlet, a pies to najlepszy przyjaciel…

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Reaguję.

7. Pani ulubione zwierzę to?

 Lubię ptaki.

8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

 Wesz. Uważam że wędrująca wesz mogłaby być zabawna.

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Lubię psy, nie jestem ani psiarą, ani kociarą, ja mogłabym hodować kury.

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Jezu, nie wiem. Ja lubię rysować zwierzęta, szczególnie łabędzie, dlatego uważam że pewnie są też fotogeniczne.



Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger