piątek, września 27, 2019

Autorzy o zwierzętach - Piotr Tymiński



Piotr Tymiński ur. 29 czerwca 1969 roku.
Z wykształcenia magister historii. Ojciec dwóch dorosłych synów, specjalista w dziedzinie mniejszości narodowych w Polsce.


1. Czy wyobraża Pan sobie życie bez zwierząt?
Wyobrażam sobie, naprawdę potrafię sobie wyobrazić wiele „żyć”.  Ale moje życie niewyobrażone, tylko codzienne jest na stałe powiązane z kotami. Od niedawna dwoma, a do niedawna trzema. Tasman przeszedł już na tamtą stronę. Pozostały w naszym domu jeszcze dwa – Riplej i Piksel. Ten ostatni nieoceniony łowczy i słodziak.
2. Ile zwierząt miał Pan w swoim życiu?
W dzieciństwie miałem kota i krótko psa. W dorosłym – psa i cztery koty.
3. Zwierzę jest dla mnie…
Domownikiem i częstym towarzyszem w czytaniu, pisaniu i wielu domowych czynnościach. A jak ułoży się obok i włączy mruczando to tylko przytulić się i iść spać.
4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pana zdanie na ten temat?
Cóż, najpierw musielibyśmy pofilozofować o tym cóż to takiego dusza. Starożytni uważali, że mamy dwie jedną nieśmiertelną umiejscawiali w głowie i ta była racjonalna, drugą śmiertelną zaś w okolicy serca, tą kierowały emocje. Według kanonu religijnego duszę  mamy jedną – nieśmiertelną i tę posiadamy tylko my ludzie, choć ostatnio i tu zachodzą pewne zmiany, mowa jest o duszy wegetatywnej. Hindusi mają w tej materii inny pogląd. Ciekaw jestem co powiedziałby dziś Św. Franciszek. Ja myślę, że zwierzęta duszę mają, czy nieśmiertelną dowiem się po śmierci.

5. Co sądzi Pan o Fundacjach ratujących zwierzęta?
Jeżeli są to fundacje nastawione na pomoc zwierzętom, a nie na wyciągnięcie od ludzi jak najwięcej kasy, to jestem pozytywnie nastawiony do wszelkich ich akcji.
6. Załóżmy, że jest Pan świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pan reaguje?
Natychmiast zwróciłbym temu komuś uwagę, a w skrajnym przypadku znęcania, dzwoniłbym na 112. 
7. Pana ulubione zwierzę to?
Aktualnie kot.
8. Jakie zwierzę według Pana byłoby najlepszym bohaterem książki?
Każde, wszystko zależy od umiejętności i wyobraźni pisarza.
9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pan?
Zgadzam się, choć z moimi kotami żyję w świetnej komitywie.
10. Jakie zwierzę według Pana jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Dziś uważam, że koty, a dlaczego? Jak zrobią te przecudne szerokie źrenice to człowiek mięknie.


Serdecznie dziękuję Autorowi za poświęcony mi czas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger