piątek, kwietnia 17, 2020

Autorzy o zwierzętach - Aleksandra Rak



Aleksandra Rak - ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Na co dzień zajmuje się fotografią i montażem filmów. Mieszkanka Wyr, zakochana w szumie morza i zapachu książek.


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 
Nie wyobrażam sobie takiego życia. Poczynając od malutkich pracowitych mrówek, pięknych motyli aż po zwierzęta towarzyszące nam w życiu codziennym. Psiaki, koty, a nawet zwierzęta w gospodarstwach. 
2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?
W dzieciństwie miałam rybki, dość spore akwarium. Ze względów zdrowotnych w rodzinie nie mogliśmy sobie pozwolić na zwierzaki z sierścią. Po ślubie miałam kota, Brytyjczyka krótkowłosego, a aktualnie mamy White Teriera – Pioruna.

3. Zwierzę jest dla mnie…
Przyjacielem, który nie odwraca się do mnie plecami. Przybiega na każde zawołanie i ufa bezgranicznie.
4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?
Trudno mi powiedzieć. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Na pewno mają ogromne serce i każde swój własny i niepowtarzalny charakter ☺



5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Są potrzebne to nie podlega wątpliwością. Cieszę się, że jest ktoś kto opiekuje się skrzywdzonymi lub prowadzonymi na rzeź zwierzakami. 
6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?
Na pewno nie siedzę bezczynnie. Nie ma w ogóle takiej możliwości. Trudno mi powiedzieć jak konkretnie zareagowałabym w takiej sytuacji, ale na pewno zaczęłoby się od zwrócenia się bezpośrednio do oprawcy, chyba że zagrożone byłoby również moje życie to pewnie wykonałabym telefon do odpowiednich służb.
7. Pani ulubione zwierzę to?
Delfin, albo foka ☺ Zawsze chciałam z nimi nurkować, ale jeszcze nie miałam okazji. 
8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?
W „Echo” wprowadziłam psiaka – Berneński Pies Pasterski imieniem Bemol. Seria „Poprowadź mnie” przepełniona jest końmi i kucykami. Mam w planach pisać o delfinach choć to może być dość trudne ze względu na reserch, no i nie chciałabym powielić znanych już schematów ;) 
Wydaje mi się, że każde zwierzę może być bohaterem książki, bo każde może otrzymać swoje niepowtarzalne zadanie.



9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?
Cóż, zgadzam się ☺ Mój Piorun chodzi za mną jak cień, a jeśli wygłupiam się z dziećmi to szczeka zawzięcie jakby chciał wezwać pomoc (pewnie martwi się, że dzieje im się krzywda).
10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Pytanie idealne dla fotografa :P Każde zwierzę wychodzi pięknie, jeśli się je odpowiednio uchwyci – mam na myśli scenerię. Słodkie kociaki w koszyku, czy żyrafa zerkająca zza liścia nie ma dla mnie różnicy. Piękne zwierzę, zawsze wyjdzie pięknie ;) 


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger