piątek, czerwca 19, 2020

Autorzy o zwierzętach - Ewa Bauer



Ewa BauerPrawniczka z wykształcenia, ale jej miłością jest literatura. Interesuje się psychologią.

Choć zawsze mówiła, że pisanie książek pozostawia sobie na emeryturę, postanowiła przyspieszyć ten proces, czego efektem była jej debiutancka powieść „W nadziei na lepsze jutro” wydana przed wydawnictwo Radwan w 2011 r., a następnie w 2012 r. ukazał się e-book o tym samym tytule w wydawnictwie RW2010.


Autorka włada kilkoma językami obcymi, uwielbia podróże w nieznane, ale korzenie zapuściła w Krakowie.

Kocha Małego Księcia i dobrą kuchnię.


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 
Absolutnie nie. Od kiedy pamiętam w moim domu rodzinnym były psy i tak też jest teraz w dorosłym życiu. Mój ostatni psiak jest ze schroniska. Od zawsze też lubiłam jeździć na wieś by tam mieć kontakt z różnymi zwierzętami gospodarskimi. Żałuję, że teraz coraz rzadziej można spotkać gospodarstwa, w których jest urozmaicony inwentarz, moje dzieci nie wiedzą jak to jest pasać owce, doić krowę, czy karmić sianem konia.

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?
Niech policzę… Riki, Kara, Zuza i Zara to były moje psy. Jako dziecko miałam jeszcze chomika i dwie świnki morskie.
3. Zwierzę jest dla mnie…
Przyjacielem.
4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?
Nie wiem czy mają czy nie, ale na pewno nie można ich nazwać bezdusznymi. Zwierzę, pies w szczególności, to istota, która potrafi kochać miłością absolutną, nie jest interesowna i przywiązuje się na całe życie. Nikt nie wita mnie z taką radością jak moja suka, nawet jeśli wychodzę tylko ze śmieciami.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?
Są bardzo ważne, bo wciąż jest zbyt wiele zwierząt, które takiej pomocy potrzebują. Sama wspieram takie fundacje, moja ostatnia sunia trafiła do mnie właśnie dzięki takiej inicjatywie.
6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?
Zwracam uwagę. Nie można przejść obojętnie. Warto też zawiadomić odpowiednie służby, obawiam się, że jeśli ktoś raz skrzywdzi zwierzę, nie będzie miał oporu zrobić to kolejny raz, dlatego takiej osobie zwierzę powinno być odebrane.
7. Pani ulubione zwierzę to?
Oczywiście pies.

8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?
Każde mogłoby być bohaterem książki, to wszystko zależy od wyobraźni autora i fabuły jaką wymyśli.
9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?
Oj tak, pies wyczuwa nasze nastroje, potrafi być empatyczny, czuły, może też rozbawić, a przede wszystkim być wierny i patrzeć wzrokiem pełnym miłości.
10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Każde, wszystko zależy od fotografa ☺ Ale najbardziej to chyba koty i psy, zwłaszcza młode, szczenięta.



Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger