piątek, września 04, 2020

Autorzy o zwierzętach - Sylwia Bies

 



Sylwia Bies - Rocznik 1988. Oświęcimianka z urodzenia i wyboru. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zawodowo spełnia się jako stylistka paznokci i nauczyciel zawodu. Jej największą miłością są książki, dalekie podróże oraz puchate kocury. Marzy o odwiedzeniu sześciu kontynentów i niekończących się pomysłach na dobre opowieści. Autorka thrillerów psychologicznych "Fikcja" oraz "Kobieta w kapeluszu" (premiera 20 września).


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 

Zdecydowanie nie wyobrażam sobie życia bez zwierząt, a zwłaszcza bez mojego włochatego stwora - kota Dantego.


2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Do tej pory miałam dwie świnki morskie i kota, ale to z pewnością nie jest jeszcze moje ostatnie słowo 😉




3. Zwierzę jest dla mnie…

przyjacielem, towarzyszem, rozweselaczem, choć wiadomo, że z jego posiadaniem wiążą się również pewne obowiązki.


4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Trudno mi powiedzieć, czy zwierzęta posiadają duszę. Jestem jednak przekonana co do tego, że mają uczucia i charakter oraz potrzebę miłości.



5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Fundacje pomagające zwierzętom to świetna inicjatywa. Popieram całą sobą wszelkie działania, mające na celu poprawę ich losu.


6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Na szczęście nie byłam w takiej sytuacji, ludzie, którymi się otaczam są miłośnikami zwierząt. Jednak gdybym była świadkiem krzywdzenia zwierzęcia, zawiadomiłabym odpowiednie służby.


7. Pani ulubione zwierzę to?

Oczywiście - kot. Mam też jednak dziwną słabość do surykatek 😉


8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Nie mogłabym udzielić innej odpowiedzi niż: kot 🙂 Mam nawet swojego ulubieńca - Behemota z "Mistrza i Małgorzaty".


9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Pod względem wierności żadne inne zwierzę nie dorównuje psu. Chciałabym móc jednak wierzyć w to, że najlepszym przyjacielem człowieka jest... drugi człowiek, choć jak niestety dobrze wiemy - różnie z tym bywa.


10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Dante 😉 Choć raczej unika zdjęć, upodabniając się tym do swojej "kociej matki" 😉
A tak poważnie - nie znam bardziej fotogenicznych i aparatolubnych stworzeń niż małpy.






Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger