środa, września 02, 2020

Debiut na miarę - Artur Urbanowicz

 



1. Tytuł.
Gałęziste.

2. Rok wydania.
2016.

3. Gatunek.
Horror.

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Spacer po Puszczy Rominckiej i twórczość Stefana Dardy, który za pomocą powieści grozy z demonologią słowiańską w tle promował Lubelszczyznę, jej folklor i krajobrazy. Tak narodził się pomysł na podobną powieść osadzoną na Suwalszczyźnie. 


5. Czas pisania książki?

Wrzesień 2013 – Lipiec 2015.

6. Bohater najbliższy Pana sercu?

Pan Andrzej – bardzo uprzejmy, gościnny i pomocny suwalczanin, który wyciągał bohaterów z licznych tarapatów.

7. Pierwszy czytelnik?

Ola – koleżanka ze studiów, a teraz z pracy.

8. Czy był stres przed reakcją czytelników? 

Powiem szczerze – mniejszy niż teraz, kiedy wychodzi już moja czwarta powieść. Może dlatego, że wtedy nikt nie miał wobec mnie żadnych oczekiwań?

9. Czy uważa Pan swój debiut za udany?

Miał swoje wady, które dostrzegam teraz, jako bardziej doświadczony autor. Mam jednak czyste sumienie, bo był najlepszą rzeczą, na jaką wówczas było mnie stać, i włożyłem w niego całe serce oraz wiele pracy. Spotkał się z umiarkowanie dobrym przyjęciem i rozpoczął przygodę, której nie zamierzam przerywać już do końca życia, więc absolutnie nie mogę narzekać.

10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Tak, w 2019 roku, w wydawnictwie Vesper. Treść właściwie nie uległa żadnym zmianom, choć zostały wprowadzone kosmetyczne zmiany. Co innego forma. Książka została praktycznie przepisana na nowo. W efekcie powstało nowe „Gałęziste" i stosując analogię do filmów, mamy tu do czynienia z remakiem. Absolutnie nie należy traktować tej książki jako zwykłego wznowienia starej wersji, ponieważ różnica w formie między nimi jest kolosalna. Oprócz tego książka zyskała twardą oprawę i nową okładkę. Tekst okrasza również kilkanaście rewelacyjnych ilustracji autorstwa Michała Loranca. Dodatkowym smaczkiem jest posłowie literaturoznawcy – doktora Krzysztofa Grudnika – które stanowi fachowe podsumowanie powieści przez pryzmat idei ukrytej pod płaszczykiem fabuły. 


Serdecznie dziękuję Autorowi za poświęcony mi czas.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger