środa, października 21, 2020

Debiut na miarę - Wojciech Nerkowski

 




1. Tytuł.

„Ja Ciebie też”.

2. Rok wydania.

2013.

3. Gatunek.

Powieść obyczajowo-sensacyjna.

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Jestem z wykształcenia filologiem angielskim, zajmowałem się tłumaczeniami powieści na język polski. Pewnego dnia uznałem, że sam jestem w stanie napisać coś lepszego.

5. Czas pisania książki?

Pierwszą powieść pisałem dość długo, ponad rok, pracując równolegle jako scenarzysta filmowy. Wszystkie następne szły mi już szybciej.

6. Bohater najbliższy Pana sercu?

Jako modelowy rodzic kocham równie mocno wszystkie swoje „dzieci”. A ponieważ od debiutu minęło już kilka dobrych lat, czuję się jak rodzic, którego dzieci dorosły, wyprowadziły się i żyją już swoim życiem.

7. Pierwszy czytelnik?

Mam kilkoro przyjaciół „czytaczy-oblatywaczy”, którzy na początku zawsze dają mi swoje uwagi. Wprowadzam je, opracowując kolejne wersje powieści, często mocno odbiegające od prototypu.

8. Czy był stres przed reakcją czytelników?

Był, zawsze przy każdej powieści mi towarzyszy, ale jako scenarzysta z wieloletnim stażem byłem na niego przygotowany. Scenarzyści chyba są pod jeszcze większym obstrzałem niż pisarze, bo oprócz widzów, krytykują ich też producenci, reżyserzy i aktorzy.

9. Czy uważa Pan swój debiut za udany?

Nie, ale na pewno była to cenna lekcja, wiele się dzięki niej nauczyłem.

10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Nie, ale na pewno któregoś dnia, kiedy tylko będę miał wolną chwilę, przygotuję wydanie II, poprawione.



Serdecznie dziękuję Autorowi za poświęcony mi czas.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger