piątek, listopada 20, 2020

Autorzy o zwierzętach - Dominika Thomson

 



Dominika Thomson Urodziłam się w 1993 r. w Nowym Mieście Lubawskim. Z zawodu jestem technikiem farmacji. Pasjonuję się sztuką, grafiką (obecnie studiuję ten kierunek w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi) oraz wszystkim, co związane z XIX wiekiem i epoką wiktoriańską. Klasyczne dzieła z tego okresu są moimi ulubionymi i jednocześnie inspirują mnie do tworzenia własnych powieści. Moją twórczość określiłabym jako "fikcja oniryczna" - prawdopodobne wydarzenia mieszają się wzajemnie z sennymi wyobrażeniami.


Po lewej ja - z gromadką Nowofundlandów mojej mamy


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt?
Absolutnie nie wyobrażam sobie życia bez zwierząt! Egzystencja bez nich byłaby naprawdę smutna i jałowa. Wzbogacają nasze życie i czynią je lepszym.

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?
Nie jestem w stanie precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. Zwierzęta towarzyszyły mi od najwcześniejszych lat życia i miałam zaszczyt wiele z nich poznać.

3. Zwierzę jest dla mnie…
Przyjacielem na dobre i złe, lojalnym, oddanym, który nigdy nie zawiedzie. Wyczuwa emocje i nastroje bez słów. Potrafi pocieszyć nawet w najgorszy dzień.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?
Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Jestem przekonana, że nasi bracia mniejsi mają dusze szlachetniejsze i czystsze niż wielu ludzi.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?
Uważam, że są potrzebne, dają głos zwierzętom, które same nie mogą ubiegać się o swoje prawa. Popieram działania takich organizacji.

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?
Gdybym była świadkiem takiej sytuacji, z pewnością bym zwróciła uwagę takiej osobie. Nie mogę przejść obojętnie obok krzywdy zwierzęcia. Czułabym się winna, gdybym nie zareagowała.

7. Pani ulubione zwierzę to?
Pies. 

8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?
Trudne pytanie. Myślę, że zwierzęta ogólnie są wdzięcznym tematem do opisania w książkach. Wydaje mi się, że najlepszym bohaterem byłby pies – jego relacja z człowiekiem jest wyjątkowa i magiczna.

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?
Również zgadzam się z wymienionym stwierdzeniem! Wiele sytuacji uświadomiło mi, jak bardzo można liczyć na psa i jego bezinteresowną miłość.

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Tu nie potrafię być obiektywna, w moim odczuciu psy są pełne gracji w ruchu, a ich oczy mają w sobie tyle wyrazu – jednocześnie ciepła i mądrości.


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger