środa, marca 24, 2021

Debiut na miarę - Katarzyna Grabowska

 



1. Tytuł.
 „Magia ukryta w kamieniu”


2. Rok wydania.
2018


3. Gatunek.
Fantasy, romans, przygodówka.


4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?
W czasopiśmie młodzieżowym znalazłam ogłoszenie o konkursie literackim na opowiadanie o tematyce fantasy z wątkiem przenosin w czasie. Niewiele myśląc szybciutko napisałam opowiadanie, które jednak okazało się za długie, więc je skróciłam. Dopiero wtedy wczytałam się w regulamin konkursu i niestety okazało się, że z racji, iż czasopismo kierowane jest do nastolatek, tylko one mogą wziąć udział w konkursie. Trudno. Ponieważ jednak pomysł mi się spodobał, postanowiłam to okrojone opowiadanie ponownie rozbudować i w ten sposób powstały trzy tomy „Magii...”

5. Czas pisania książki?
To zależy. Nigdy nie zmuszam się do pisania, więc zabieram się za to wtedy, gdy mam na to ochotę. Jednak ostatnio w mojej głowie panuje taki natłok myśli, że piszę prawie bez przerwy :-) W ten sposób  „Cudzy mąż” powstał w ciągu miesiąca, a obecnie, również w rekordowym tempie kończę drugi tom „Groszego syna”.


6. Bohater najbliższy Pani sercu?
Julia z „Magii ukrytej w kamieniu”. Bardzo się z nią zżyłam i później trudno było mi się przestawić na nowych bohaterów. Właściwie Weronika przekonała mnie do siebie dopiero pod koniec pierwszego tomu „Wszystkich naszych chwil”. Za to później również ciężko mi było się z nią rozstać.


7. Pierwszy czytelnik?
Nieodmiennie moja starsza córka Basia. Ostatnio dołączyła do niej też i młodsza pociecha (już dwunastoletnia), która też zawsze prosi, aby jej przeczytać to, co napisałam.


8. Czy był stres przed reakcją czytelników?
Zawsze jestem bardzo ciekawa, jak Czytelnicy odbiorą moją książkę. Ja już taka jestem, iż ciągle mam wrażenie, iż mogłam napisać lepiej, inaczej poprowadzić bohaterów. Dlatego z lekkim niepokojem czekam na pierwsze reakcje.


9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?
Sama nie wiem. W porównaniu z innymi książkami, które już przed premierą trafiają na listy bestsellerów, to moja powieść wypada słabo.


10. Czy debiut doczekał się II wydania?
Jeszcze nie. Najprawdopodobniej ukaże się w tym roku.

 

Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger