piątek, września 24, 2021

Autorzy o zwierzętach - Sandra Czoik

 


Sandra CzoikZa dnia matka, żona i miłośniczka zwierząt. Nocą wielbicielka mrocznych książek, filmów, seriali i ciemnych stron życia. 

Zakochana w muzyce, nie wyobraża sobie bez niej życia, chociaż jedyny instrument, na jakim potrafi cokolwiek grać, to kazoo. 

Pisanie pochłania ją bez reszty. Uwielbia wsiąkać w wykreowany świat i nie reagować na zewnętrzne bodźce. 

Autorka „Piekielnej Paczki". Jej opowiadania można znaleźć w takich antologiach jak „Księga Czarownic. W kotle osobowości" czy „Granice wyobraźni".



1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt?  
Zdecydowanie nie. Mając trzy psy i dwa koty, uważam, że życie bez nich byłoby o wiele bardziej puste.  

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?
Ciężko określić. Od dziecka otaczały mnie zwierzęta, głównie psy i koty, ale był też królik i szczurek.




3. Zwierzę jest dla mnie…
Zdecydowanie przyjacielem.
 
4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?
Nie zgadzam się. Według mnie zwierzęta są jak ludzie, tylko nie potrafią mówić.  

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?
Są potrzebne i odwalają kawał dobrej roboty.  

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?
Ciężko to przewidzieć, mogę zakładać, że zareagowałabym właściwie, ale prawdę mówiąc, może się zdarzyć, że o sekundę za długo byłabym w szoku. Mam tylko nadzieję, że świadkiem krzywdy zwierząt nie będę. Najlepiej jakby nikt nigdy nie krzywdził zwierzęcia. Od razu świat byłby piękniejszy.  

7. Pani ulubione zwierzę to?
Kot zdecydowanie, ale lubię też psy i mniejsze gryzonie.  




8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?
Myślę, że każde by się sprawdziło. Ale odpowiadam klasycznie: pies.

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?
Moja miłość do kotów wygrywa, aczkolwiek ze stwierdzeniem także się zgadzam. Radość psa po rozłące z człowiekiem jest uczuciem, które trudno opisać.  

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?
Te, które się najmniej rusza. Nie raz próbowałam zrobić zdjęcie kotu i jeśli nie śpi, to jest to nie lada wyzwanie. A tak całkowicie poważnie, to myślę, że wszystkie na równi są fotogeniczne i nie ma tu, co wyróżniać jednego.  


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger