środa, września 01, 2021

Debiut na miarę - Danuta Chlupová

 



1. Tytuł.

„Blizna”

2. Rok wydania.

2017 rok

3. Gatunek.

Powieść obyczajowo-historyczna

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Historia, która stanowi istotę tej powieści, wydarzyła się naprawdę w sąsiedniej wsi podczas drugiej wojny światowej. Słuchałam o niej od dzieciństwa, wzbudzała we mnie duże emocje. Dlatego, gdy zdecydowałam się napisać książkę, wybór tematu był oczywisty. 

5. Czas pisania książki?

Pisałam kilka lat, z dużymi przerwami. Do dokończenia zmobilizował mnie konkurs „Literacki Debiut Roku”. „Blizna” zdobyła w nim główną nagrodę. 

6. Bohater najbliższy Pani sercu?

Franek - młody mężczyzna, który konsekwentnie wybiera uczciwość, nawet jeżeli przyjdzie mu za to zapłacić życiem. 

7. Pierwszy czytelnik?

Moja córka - wówczas studentka. 

8. Czy był stres przed reakcją czytelników?

Bałam się reakcji tych, którzy pamiętają opisane przeze mnie wojenne wydarzenia. Obawiałam się, że skrytykują mnie za połączenie prawdziwego tła historycznego z losami fikcyjnych bohaterów. Ale było wręcz przeciwnie - mieszkańcy Żywocic i okolicy bardzo ciepło przyjęli tę książkę. 

9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?

Dziś wprowadziłabym pewne małe poprawki, lecz generalnie jestem zadowolona z tej powieści. 

10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Na razie nie doczekał się drugiego wydania, doczekał się natomiast tłumaczenia na język czeski. Czeskie wydanie pt. „Jizva” ukaże się już wkrótce, pod koniec września. 




Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger