piątek, listopada 26, 2021

Autorzy o zwierzętach - M.M. Macko

 


M.M. Macko  - Nazywam się Marta Balon. Z wykształcenia jestem magistrem pedagogiki. W praktyce przez wiele lat uczyłam języka angielskiego. Z zamiłowania piszę. Czasami zastanawiam się jak wyglądałby świat, gdybyśmy w żaden sposób nieograniczeni czasem i innymi czynnikami, mogli wykonywać w życiu różne zawody. Gdybyśmy mieli możliwość eksperymentowania i sprawdzania bez obawy, że marnujemy czas lub nie wybieramy zajęcia przynoszącego nam zadowalające finanse.

Ja z pewnością wcieliłabym się w rolę lekarza, weterynarza, kompozytora muzyki filmowej, charakteryzatora filmowego, dziennikarza, jak i wiele innych. Niestety w wymiarze ziemskim czas, pieniądze, zdrowy rozsądek i tak dalej, mają wpływ na dokonywane przez nas wybory. Wierzę jednak, że nic nie jest w stanie powstrzymać naszych marzeń, chyba że my sami. Radość z każdej chwili, a jednocześnie ufanie w niemożliwe to coś czego nigdy nie może zabraknąć w moim życiu.



1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt?

Absolutnie nie! Bezsprzecznie czegoś na świecie by brakowało, byłby niekompletny i pozbawiony tego cudownego odcienia radości, jakie wnoszą ze sobą zwierzaki.

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Sześć kotów, jednego psa, jedną świnkę morską, pięć chomików. Miałam również hodowlę traszek i komarów – tak, komarów. Wiem. To przerażające. Miałam akwarium i rybki. Nawet odbierałam poród od rybki… ale to zupełnie inna historia:) Generalnie mogłabym wybrać zawód biologa lub weterynarza:) Nasz ostatni kot był absolutnie wyjątkowy. Niestety nie zaszczycił nas swoją obecnością zbyt długo, bo tylko sześć i pół roku. Jednak wykorzystał ten czas w pełni. Miał więcej przygód niż wszystkie nasze koty razem wzięte. Był kochany. Bardzo za nim tęsknię.



3. Zwierzę jest dla mnie…

… radością, towarzyszem, pięknem.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Czy ci ludzie chcą przez to powiedzieć, że zwierzę nie czuje? Kompletna bzdura. Zwierzęta mają dusze. Odczuwają emocje, niektóre z nich posiadają niezwykłą inteligencję i zdolność do nauki.  Ponadto wiele gatunków zwierząt potrafi odczytywać nasze emocje i z nimi współgrać.

5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Popieram. Niektórzy uważają, że te fundacje powinny zajmować się ratowaniem ludzi i na ten cel przeznaczać środki finansowe. Ja uważam, że każdy powinien robić to, co gra mu w sercu i do czego prowadzi go wrażliwość. Zwierzęta są bardzo cenne. Kiedyś przeczytałam w Biblii fragment, który dał mi wiele do myślenia. W jednym z psalmów (Psalm 36:7) jest napisane, że Bóg pomaga ludziom i zwierzętom. Niektóre fundacje trochę za bardzo komplikują procedury adopcyjne. Wiem, że trzeba sprawdzić przyszłych właścicieli, ale ostatnio doświadczyłam absurdalnej rozmowy z właścicielami fundacji na temat diety, jaką powinien dostawać kot. Niestety wycofałam się z adopcji, ponieważ nie zamierzam pisemnie poświadczać nieprawdy i obiecywać, że będę karmić kota według absurdalnych zaleceń.

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Ufam, że sprzeciwiłabym się temu i że nie stałabym i nie patrzyłabym bezczynnie na to, że dzieje się krzywda. Mam nadzieję, że tak samo zareagowałabym, gdyby ktoś krzywdził człowieka.

7. Pani ulubione zwierzę to?

Uwielbiam wszelkie kotowate oraz konie.



8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Praktycznie każde, jeśli tylko zostałoby dobrze przedstawione przez pisarza:)

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Wydaje mi się, że to prawda. Psy mają niezwykłą osobowość i wyjątkową zdolność, żeby towarzyszyć człowiekowi.

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Myślę, że wszelkie kotowate, ze względu na niezwykłą grację w ruchach, piękne futra i umaszczenie. Nie mogę jednak nie wspomnieć o koniach. Konie łączą w sobie siłę i grację.  Są piękne, ale jest w nich też coś groźnego, coś co budzi respekt.




Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger