piątek, lutego 25, 2022

Autorzy o zwierzętach - Iga Daniszewska

 


Iga Daniszewska – swoje życie dzieli między dwie ojczyzny: Polskę i Stany Zjednoczone. Za oceanem mieszka od ośmiu lat. Pisanie to jej hobby. Swoją twórczość regularnie publikowała na platformie wattpad, gdzie bardzo szybko zyskała spore grono odbiorców. Prywatnie szalona trzydziestolatka, książkoholiczka i fanka upalnej Florydy. Dumna posiadaczka kota Staśka, który dzielnie towarzyszy jej podczas pisania.





1. Czy wyobrażasz sobie życie bez zwierząt? 

Nie. W moim domu były one zawsze. Moi rodzice są absolutnymi świrami jeśli chodzi o zwierzęta. Wychowałam się z nimi, więc dla mnie dom bez zwierząt to nie dom. Nawet na studiach, kiedy mieszkałam w wynajmowanym mieszkaniu, w którym właściciel nie zgadzał się na zwierzęta, przemyciłam sobie chomika. Zresztą mam na ręce całkiem duży tatuaż kota, więc głupio by było mieć dziarę, a kocura nie :p

2. Ile zwierząt miałaś w swoim życiu?

Było tego trochę, głównie ze względu na to, że nigdy to nie było tylko jedno zwierzę, a kilka. Dużą rolę odegrało również to, że rodzice kochali się w Bernardynach, które niestety nie żyją zbyt długo. Ciężko mi określić dokładną liczbę, ale były psy, koty, chomiki, króliki, rybki, żółw wodny… 

3. Zwierzę jest dla mnie…

Przyjacielem i pełnoprawnym członkiem rodziny. Mój chłopak twierdzi, że nasz kot, ma więcej „mebli” niż on sam 😊

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Jeśli dusza istnieje, to na pewno ją mają.

5. Co sądzisz o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Wspieram i popieram, ale również zawsze przestrzegam, żeby najpierw sprawdzić jaką organizację się wspiera. Niestety istnieją ludzie, którzy lubią trzepać siano na najbardziej potrzebujących.

6. Załóżmy, że jesteś świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak reagujesz?

Krzywdzę oprawcę. Niestety, najpierw działam, a dopiero potem myślę, więc pewnie niezła aferka by się z tego zrobiła.

7. Twoje ulubione zwierzę to?

Kot. Chociaż uwielbiam większość zwierząt (nie jestem fanką węży :p), to koty zdecydowanie prowadzą. Mają swoje drogi, są niezależne i uważają się za władców świata, totalnie to do mnie przemawia 😊


8. Jakie zwierzę według Ciebie byłoby najlepszym bohaterem książki?

Każde w zależności od historii. 

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Ty?

Tak, zgadzam się z tym, ale uważam, że dla równowagi człowiek potrzebuje również kota. Pies, będzie go uwielbiał, a kot pokazywał jak niewiele znaczy, co dobrze robi na ego :p

10. Jakie zwierzę według Ciebie jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Jak dla mnie, to większość zwierząt jest całkiem fotogeniczna, w zależności od tego, jaki efekt chce się osiągnąć.



Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger