czwartek, lutego 17, 2022

"Jedno życzenie" Nicholas Sparks

 



TYTUŁ  "Jedno życzenie”
 

AUTOR Nicholas Sparks

 

DATA PREMIERY 26.01.2022

 

WYDAWNICTWO  Albatros

 

ILOŚĆ STRON 447

 

 

 

 

OCENA  6/6

 

OPIS




 

OPOWIEŚĆ O PIERWSZEJ MIŁOŚCI, KTÓREJ ŚLAD POZOSTAJE NA ZAWSZE, I O DECYZJACH, ZA KTÓRE PŁACI SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE.

Rok 1996. Szesnastoletnia Maggie Dawes spędza kilka miesięcy na wysepce Ocracoke u wybrzeży Karoliny Północnej. Poza sezonem wyspa staje się odludnym miejscem, nic więc dziwnego, że dziewczyna traktuje pobyt na niej jak zesłanie… Dopóki  nie poznaje Bryce’a Tricketta, który ma jej pomóc w nauce. Chłopak bardzo poważnie traktuje swoje zdanie, ale znajduje czas na to, by pokazać Maggie, jak urokliwa może być smagana wiatrem wysepka, i zaszczepić w niej pasję, której pozostanie wierna przez całe życie.

Rok 2019. Maggie jest sławną fotograficzką i współwłaścicielką odnoszącej sukcesy nowojorskiej galerii. Kiedy zbliża się Boże Narodzenie, wie, że te święta będą najtrudniejsze w jej życiu, i nie ma pomysły na to, jak je przetrwać. Z pomocą przychodzi jej Mark Price, młody asystent, który niedawno zatrudnił się w galerii. Poruszona wrażliwością chłopaka, który przypomina jej kogoś z odległej przeszłości, Maggie opowiada mu historię miłości swego życia… i wreszcie wyjawia swoje jedyne życzenie.

MIŁOŚĆ JEST SILNIEJSZA NIŻ STRACH.




MOJE ODCZUCIA


Książka Jedno życzenie jest nowością na TaniaKsiazka.pl

Twórczość Nicholasa Sparksa kocham od zawsze. Z każdą kolejną powieścią tylko umacnia mnie w przekonaniu jak świetnym jest pisarzem i jak wiele emocji potrafi wyzwolić w swoim czytelniku. Najnowsza powieść jego autorstwa poruszyła we mnie każdą najdrobniejszą strunę moich emocji. I gdyby ktoś zapytał mnie, która książka tego autora jest moją ulubioną, nie byłabym w stanie na to pytanie odpowiedzieć.

Akcja powieści dzieje się dwutorowo, w roku 1996 oraz 2019. Poznajemy Maggie, jej obecne życie, ale również to, kiedy miała zaledwie szesnaście lat. Obecnie przechodzi bardzo trudny czas, a zbliżające się święta będą najgorszymi w jej życiu, bo nie wie jak je przetrwać. Pomaga jej w tym nowy pracownik galerii, młody asystent Mark. To jemu opowiada historię swojej pierwszej miłości i swoich losów. Z dnia na dzień stają się sobie coraz bliżsi. Jak zakończy się ta historia? Czy Maggie przetrwa te święta?

Tak naprawdę po książki Nicholasa Sparksa mogę sięgać w ciemno, a i tak wiem, że nigdy się nie zawiodę. Każda jedna jego historia, którą czytałam zawsze wywoływała we mnie ogrom emocji i w tym przypadku nie było inaczej. Już od początku czułam, że będzie to wyjątkowa historia, która złamie mi serce. I tak właśnie było. Żyłam tą historią już od pierwszych stron, a każda kolejna kartka tylko umacniała mnie w tym, że nie obędzie się bez łez. Wcale się nie pomyliłam, było kilka momentów, w których łzy same mi leciały, ale zakończenie już wyzwoliło ich cały potok. Byłam po prostu zdruzgotana, serce mi pękało.

Serce bywa jednak przewrotne, bo chociaż wiedziałam, że ja i Bryce nie mamy przed sobą wspólnej przyszłości, nocami, gdy leżąc w łóżku, nasłuchiwałam chlupotu fal, czułam, że właściwie wcale mnie to nie obchodzi.

Maggie to młoda i sławna fotograficzka, która zwiedziła już niemal cały świat, podróżując i robiąc różne zdjęcia. Czuje się spełniona wykonując właśnie fotografie. Ale pewnego dnia spada na nią straszna wiadomość i jeszcze gorsza diagnoza, która jasno mówi, że jej dni są policzone. Walczy z tą chorobą, ale powoli przegrywa tę walkę. W międzyczasie zatrudnia do galerii młodego Marka, który od początku wydaje jej się niezwykle sympatycznym i empatycznym młodym mężczyzną. Z dnia na dzień stają się sobie bliscy, i to właśnie jemu nasza bohaterka opowiada co takiego spotkało ją w 1996 roku. Opowieści te bardzo interesują Marka i przeżywa je wspólnie z swoją szefową. To właśnie dzięki temu młodemu człowiekowi, Maggie jakoś przetrwała ostatnie święta. Nasza bohaterka to cudowna kobieta o wielkim sercu, i choć kiedyś troszkę się pogubiła w swoim życiu, to płaciła za to przez całe życie. Czy żałowała niektórych wyborów w życiu? Z całą pewnością, ale jak wiadomo, czasu nie da się cofnąć. Rok 1996 był dla niej kluczowy, to tam poznała miłość swojego życia, którą był Bryce. I to była miłość od pierwszego wejrzenia, a wierzcie mi, że i takie w prawdziwym świecie potrafią się zdarzyć. Ale nie będę wam zdradzać tej historii, musicie o niej przeczytać. Powiem tylko, że Bryce był wspaniałym, ambitnym młodym chłopakiem na którego zawsze można było liczyć.

Prawdę powiedziawszy nie mogę napisać nic więcej o fabule, bo to trzeba przeczytać i przeżyć na własnej skórze. Tego nie da się opisać słowami, ta historia wciąż siedzi we mnie i pozostanie ze mną na długo. Nicholas Sparks po raz kolejny napisał niesamowitą historię obok której nie można przejść obojętnie. Ilość emocji zawarta na łamach tej książki przechodzi ludzkie pojęcie. Kreacja bohaterów doskonała, każdy z nich jest stworzony z krwi i kości, od każdego z nich biją emocje. Fabuła choć tym razem nie ma happy endu, to i tak porusza do głębi i skłania do własnych przemyśleń i refleksji.

Kilka minut później, gdy czas się skończył i Mark poszedł do przebieralni, ona, przeglądając zdjęcia, pomyślała o fotografii Bryce’a stojącego na drabinie. Tak jak wtedy, teraz również udało jej się uchwycić istotę młodego mężczyzny. I jak kiedyś Bryce, tak teraz Mark w niedługim czasie stał się dla niej kimś dziwnie ważnym. Myśl, że i tym razem będzie musiała się pożegnać, sprawiła jej ból silniejszy od tego, który czaił się w jej kościach.

Miłość potrafi nam się przydarzyć w najmniej spodziewanym momencie. Czasem nie jest to najlepszy moment, czasem pochopne decyzje mogą wydawać się nam najlepsze, ale wcale takimi nie muszą być. Czasem choć się kocha, trzeba odrzucić tę miłość dla dobra tej drugiej osoby. Czasem przeznaczenie ma dla nas całkiem inny plan, którego nie zawsze jesteśmy w stanie zrozumieć. Ale podobno wszystko ma jakiś swój cel.

Jedno życzenie z księgarni TaniaKsiazka.pl to niesamowita historia, która poruszy nawet najtwardsze serce. Historia, która pokazuje, że o pierwszej miłości nie sposób zapomnieć, a za wybory niektórych decyzji płaci się całe życie. Historia, którą koniecznie musicie przeczytać, polecam!  

 

 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger