poniedziałek, lutego 14, 2022

"Orle Gniazdo" Weronika Krakowska [PATRONAT MEDIALNY]

 


TYTUŁ  "Orle Gniazdo”
 

AUTOR Weronika Krakowska

 

DATA PREMIERY 14.01.2022

 

WYDAWNICTWO  NowoCzesne

 

ILOŚĆ STRON 165

 

 

 

 

OCENA  4/6

 

OPIS




 

Nikt nie wie, co stało się z rodzicami dziewiętnastoletniej Kimberly. Dwa lata temu po prostu zniknęli, nie pozostawiając po sobie żadnego śladu. Od tej pory dziewczyna odzyskuje spokój, zamieszkując u swojej przyjaciółki, jednak nie może pozbyć się dręczących ją w nocy koszmarów. Te powtarzają się, a w swych sennych wizjach nastolatka widzi tajemnicze drzwi i orła. Czyżby rodzice chcieli jej coś przekazać? Czy szukają sposobu, by naprowadzić ją na rozwiązanie zagadki ich zniknięcia?

A może Kimberly popada w obłęd? Ktoś jej grozi, zaczyna robić się niebezpiecznie, jednak nikt poza nią nie dostrzega dziwnych zdarzeń, które mają miejsce w jej życiu.

Przeczytaj pamiętnik nastolatki, dowiedz się, kim jest Caleb, co stało się w bibliotece, jaką tajemnicę skrywają bunkry i do czego pasuje pewien klucz.

Czy rodzice Kimberly odnajdą się?




MOJE ODCZUCIA

 

 

Dzisiaj mam dla was książkę napisaną w formie pamiętnika nastolatki. Kimberly ma dziewiętnaście lat, od dwóch lat mieszka u przyjaciółki  i jej mamy, po tym, kiedy jej rodzice zniknęli bez żadnego wyjaśnienia. Do dziś nie wie co się z nimi stało, a noce koszmary nie pozwalają jej spokojnie żyć. Pragnie dojść prawdy, jednak zaczyna się robić coraz bardziej niebezpiecznie. Ktoś jej grozi, prześladuje ją, a ona zaczyna się zastanawiać czy nie popada w obłęd. Czy uda jej się dociec, gdzie są jej rodzice?

Od wczoraj czułam się psychicznie martwa. Postanowiłam zrobić wszystko, by odkryć, co się stało z moimi rodzicami. Jednak nie miałam pojęcia, jak tego dokonać. Orle Gniazdo zostawiłam w tyle. To stare miasteczko to z pewnością przypadek. Niepotrzebnie znalazłam tę mapę. A moje sny? Już sama nie wiem, czy coś znaczą. Może po prostu moja psychika wariuje od tego wszystkiego.

Książka ta jest debiutem Weroniki Krakowskiej i muszę przyznać, że całkiem ciekawym. Autorka posługuje się prostym językiem, tworzy tajemnicze postacie, które intrygują, a fabuła powieści co chwilę przynosi nowe zagadki. Zaginięcie rodziców Kimberly bez żadnego śladu wydaje się być jej dziwne, a nawiedzające ją koszmary tylko potęgują chęć odkrycia prawdy. Komuś jednak nie pasuje to, że dziewczyna pragnie poznać prawdę i próbuje jej to utrudnić.

Pamiętnik jest formą terapii dla naszej bohaterki. Opisuje w nim swoje obecne życie, swoją miłość do Caleba, który od sześciu lat jest w związku z inną dziewczyną. Pojawia się również tajemniczy David, który jest chłopakiem zagadką, któremu Kim i Car pomagają i dają schronienie. Pytanie, kto w tym wszystkim okaże się tym, który kłamie, spiskuje i próbuje zastraszyć dziewczynę?

Znałam skądś ten głos… Męski głos. Spojrzałam w górę i nie mogłam uwierzyć w to, kogo widzę. Przede mną stał…

Czytanie tej pozycji naprawdę wciąga. Nie jest to jakąś obszerna książka, można ją przeczytać dosyć szybko. Autorce udało się mnie zaintrygować, więc wspólnie z Kim, próbowałam rozwikłać zagadkę zniknięcia jej rodziców. Napięcie rosło z każdą przeczytaną stroną. Bohaterowie wykreowani przez Weronikę Krakowską są wyraziści, mają swoje mocne i słabe strony.

Orle Gniazdo to intrygująca historia, która pokazuje nam, że człowiek czasem musi poznać prawdę, aby móc zaznać odrobiny spokoju. Jeśli jesteście ciekawi co oznacza orzeł pojawiający się w koszmarach bohaterki, koniecznie sięgnijcie po tę pozycję.



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję



 

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger