środa, lipca 06, 2022

Debiut na miarę - Urszula Gajdowska

 




1. Tytuł„Zadziorna Baronówna” z cyklu „W dolinie Narwi”

2. Rok wydania - 2021

3. Gatunek - Powieść historyczna z elementami sensacji, romansu i kryminału.

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Nie była to pierwsza historia przeze mnie napisana, ale pierwsza, która została wydana (choć to nie tę wysłałam wydawnictwu i na szybko musiałam dopasować ją do cyklu zmieniając czas i miejsce akcji).

5. Czas pisania książki?

Nie pamiętam dokładnie, bo pisywałam do szuflady na raty (zwykle w trakcie urlopów macierzyńskich, bo wówczas miałam na to czas). Najwięcej napisałam po urodzeniu drugiego dziecka, więc tekst ten powstał prawdopodobnie w 2014 roku. 

6. Bohater najbliższy Pani sercu?

Nie mam jednego ulubionego bohatera. W każdym jest odrobina mnie, nawet w tych ciemnych charakterach. 

7. Pierwszy czytelnik?

To wydawca. Nie pokazywałam nigdy nikomu wcześniej tego tekstu. 

8. Czy był stres przed reakcją czytelników?

Był i nadal jest. Jestem świadoma tego, że nie  mam odpowiedniego wykształcenia związanego z pisaniem i popełniam błędy. Każdy też czego innego poszukuje w książkach i z opisu, czy okładki może wyciągnąć błędne wnioski.  

9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?

Średnio. Nie jest dopracowany, bo (jak wspominałam) był przerabiany na szybko. Musiałam wyrzucić z niego wiele ciekawostek związanych z XIX-wieczną Anglią i nie dopatrzyłam kilku szczegółów przy przenoszeniu akcji. 

10. Czy debiut doczekał się II wydania?

Trafił na rynek przed rokiem, więc jeszcze nie.


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger