sobota, sierpnia 13, 2022

"Rocker project" Alexa Lavenda

 





TYTUŁ  "Rocker project”
 

AUTOR Alexa Lavenda

 

DATA PREMIERY 29.06.2022

 

WYDAWNICTWO  Lipstick Books

 

ILOŚĆ STRON 318

 

 

 

 

OCENA  4/6

 

OPIS




 

Nel, żyje w złotej klatce. Jej ojciec wymaga od niej bycia perfekcyjną córką w każdym calu. Uwikłany w niebezpieczne interesy próbuje wciągnąć dziewczynę w aranżowane małżeństwo. Alex jest wokalistą w znanym rockowym zespole, czasami zbyt szybko puszczają mu nerwy, czego konsekwencje poniesie już wkrótce.
Mimo że pochodzą z różnych światów, a dzieli ich chyba wszystko, znajdują wspólny język – pasję do muzyki.



MOJE ODCZUCIA

 

 

Nel jest uzdolnioną wiolonczelistką, którą ojciec trzyma w złotej klatce. Musi robić wszystko pod jego dyktando i nie śmie mu się sprzeciwiać. Rodzice nie okazują jej żadnych uczuć, wręcz dla swoich interesów jej ojciec jest w stanie sprzedać ją za długi niczym zwykły przedmiot.
Alex jest znanym wokalistą w zespole rockowym. Lubi imprezować, ale czasem zbyt szybko ulega presji otoczenia i ściąga na siebie kłopoty.
Oboje pochodzą z całkiem różnych światów, różnią się od siebie niczym dzień i noc, a jednak jest coś co ich łączy – pasja do muzyki. Czy będą w stanie pomóc sobie nawzajem?

Poznałam już twórczość Alexy Lavendy, dlatego chętnie sięgam po jej kolejne książki, które czyta się niezwykle szybko. Tym razem, choć książkę czytało się dobrze, to jednak czegoś mi w niej zabrakło. Dostałam ciut przesłodzoną historię dwójki młodych ludzi, których połączyło niezwykłe uczucie, jednak samej muzyki w tej historii było niewiele. Niektóre z wątków, chociażby pasja Nel do grania na wiolonczeli, mogłyby być bardziej rozbudowane. Nie mam zbyt wielu zarzutów do kreacji bohaterów, choć przyznam, że liczyłam na bardziej niegrzecznego chłopaka pod postacią Alexa. Podobała mi się przemiana Nel, która w końcu uwolniła się ze złotej klatki i poznała smak wolności. Swoją drogą, na jej miejscu też bym uciekła z domu.

Nel to przestraszona dziewczyna, która całe życie musiała się podporządkowywać ojcu i jego nakazom i zakazom. Ani on, ani matka nie okazywali jej uczuć, dlatego czuła się bardzo samotna. Wizja zostania  żoną jakiegoś tam Rosjanina skutecznie uwolniła w niej bunt i sprzeciw. Na wiele godziła się w swoim życiu, ale na to nie mogła. I choć w rodzinnym domu żyła w luksusach i niczego (oprócz uwagi rodziców) jej nie brakowało, to jej życie było pozbawione barw. W końcu postanowiła coś z tym zrobić i uciec z domu. Zaszyła się w chatce zmarłej babci.

- Może wyśle kogoś, żeby sprawdził czy tu jestem, ale pewnie na tym się skończy. Nie może mnie zmusić do powrotu, nie pozwolę już sobą manipulować, to wszystko zaszło za daleko. Chcę zostać tutaj i wreszcie zacząć żyć swoim życiem. Zawsze mną kierowano, mówiono, jak mam się zachowywać, co robić i mówić, mam tego dość, nie pozwolę już na to i… […]


Alex wychowywał się w biedzie i dopiero odkrycie jego talentu wraz z zespołem postawiło go na nogi, czyniąc z niego światowej klasy wokalistę. Stał się sławny i rozpoznawalny, dziewczyny lgnęły do niego niczym ćmy do światła. Koncerty, imprezy i wyskoki, których musieli ponosić konsekwencje. Na jakiś czas musi zniknąć z medialnego świata, więc zaszywa się w swoim domku. Tam pewnego razu poznaje Nel, która jest jego sąsiadką. Oboje nieświadomi tego kim są, przyciągają się wzajemnie. Uczucie rośnie w siłę z każdym kolejnym dniem. Na drodze staną im jednak różne przeciwności. Jak zakończy się ich przygoda?

Czułam się tak, jakbym się sprzedała. Udawałam jego dziewczynę i marzyłam o tym, żeby być nią naprawdę. Pragnęłam go, a musiałam go od siebie odpychać, zrobiłam coś, czego normalnie nigdy bym nie zrobiła, jednak desperacja i strach doprowadziły mnie do przyjęcia tej oferty i teraz musiałam się z niej wywiązać, co oznaczało, że Alex nie mógł się do mnie zbliżać.


Powieść ta jest idealna na jeden spokojny wieczór, podczas którego pozwolimy sobie przenieść się w świat odrobinę bajkowy. Czuły i troskliwy chłopak oraz zastraszana dziewczyna zabiorą nas do swojego świata i pokażą jak wygląda życie z całkiem dwóch różnych perspektyw. Bycie idolem potrafi być męczące, ale bycie przykładną córką może być jeszcze bardziej wyczerpujące.  Czy tych dwoje może sobie pomóc wzajemnie? Czy ich uczucie może stać się realne i przetrwać wszystko?

Rocker project to historia ukazująca nam życie z dwóch różnych perspektyw. Bohaterowie, których z całą pewnością można polubić pozwolą nam na jakiś czas oderwać się od otaczającej rzeczywistości. Choć historia ta nie wniosła do mojego życia nic szczególnego, to mimo to spędziłam z nią miłe chwile.



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję



 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger