niedziela, września 25, 2022

"Ancymonek to swój ziomek!" oraz "Cymek i studnia tajemnic" Adam Cichy [PATRONAT MEDIALNY]

 



TYTUŁ  "Ancymonek to swój ziomek!” oraz „Cymek i studnia tajemnic”
 

AUTOR Adam Cichy

 

DATA PREMIERY 29.04.2022

 

WYDAWNICTWO  AlterNatywne

 

ILOŚĆ STRON 76

 

 

 

 

OCENA  5/6

 

OPIS




Poznajcie Cymka, wesołego chłopca, który zamiast siedzieć przed komputerem, woli szukać przygód poza domem. Kocha psoty i figle, a ponieważ ze wszelkich opresji wychodzi cało, nic nie może powstrzymać go przed realizacją szalonych pomysłów.

Czytajcie i bawcie się świetnie z Ancymonkiem!




MOJE ODCZUCIA

 

 

Chyba większość z nas w dzieciństwie była takim Ancymonkiem, któremu wiecznie w głowie były psoty i figle. Ja z całą pewnością do takiej grupy należałam. Wiecznie mnie wszędzie było pełno, a psotom nie było końca. Dzisiaj bardzo miło wspominam tamten czas.

Nasz bohater Cymek, to młody chłopiec, który wciąż jest żądny przygód i nie potrafi usiedzieć długo, a co najważniejsze spokojnie w jednym miejscu, dlatego wszędzie go pełno. Tam, gdzie coś się dzieje albo tam, gdzie coś się może wydarzyć, tam będzie i on, nasz urwis. Z Cymkiem bowiem nie sposób się nudzić, jego głowa jest pełna pomysłów. I choć z pozoru wygląda na wiecznego dowcipnisia, to w środku skrywa się w nim dobry chłopiec.

Warto prawdę o nim znać,
że się umie z siebie śmiać.
Nieraz wiele wstydu zjadł,
gdy we własne sidła wpadł.
Mówił wtedy: Tak jest, chłopie,
gdy się pod kimś dołki kopie!
Często więc bywa w rozterce,
bo ma bardzo dobre serce.
Ale co można powiedzieć,
gdy trudno w miejscu usiedzieć,
bo jakaś siła nielicha
do psikusów wciąż popycha?!



Czytając tę pozycję wróciłam wspomnieniami do swojego dzieciństwa. Przypomniałam sobie jakim urwisem byłam ja sama i jak często ze znajomymi wpadaliśmy na „wspaniałe” pomysły, które zawsze wprowadzaliśmy w czyn.

Adam Cichy napisał wesołe rymowanki dla dzieci. Momentami nie rymowały się aż tak bardzo, ale mimo tego całość była zabawna, a uśmiech nie schodził mi z buzi. Książka została podzielona na dwie części. W pierwszej poznajemy wesołe przygody Cymka, natomiast druga zabiera nas w świat, w którym Ancymonek poznaje baśniowe istoty.


Podobało mi się to, że autor w dobie dzisiejszej elektroniki, pokazuje nam, że dzieci wcale nie muszą spędzać czasu tylko przed komputerami, ale mogą go w pełni wykorzystywać na dworze. Moje dzieciństwo bowiem właśnie takie było, jeśli tylko mogłam, to cały dzień spędzałam na podwórku świetnie się przy tym bawiąc. Dzisiejsze pokolenie dzieci natomiast całe dnie spędzałoby w domu przed elektroniką. A zdecydowanie spędzanie czasu na łonie natury jest dużo zdrowsze.


Historia to skomplikowana rzecz,
sięgająca wieków wstecz,
do dzisiaj mało poznana,
bo wciąż jest zakłamywana.
Ci, co prawdę ukrywają,
ostatecznie przegrywają,
więc ci, synku, radę dam,
do sedna ty docieraj sam.
Wy, młodzi, jeszcze nie wiecie,
prawda pokój da na świecie.


Ancymonek to swój ziomek!
oraz Cymek i studnia tajemnic to ciekawa pozycja dla młodych czytelników, która pokazuje, że w ich życiu niemalże na każdym kroku czeka na nich świetna przygoda. Że mogą łączyć przyjemne z pożytecznym, aktywnie spędzając swój czas, chociażby na psotach i figlach. Polecam.



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger