czwartek, września 01, 2022

Debiut na miarę - Katarzyna Kielecka

 



1. Tytuł - "Sedno życia"

2. Rok wydania - 2019

3. Gatunek - powieść obyczajowa

4. Jaki był impuls do stworzenia tej pierwszej historii?

Potrzeba przelania na papier własnych doświadczeń i przeżyć. Nie jest to powieść autobiograficzna, ale koreluje z moim życiem i na płaszczyźnie emocji zawarłam w niej mnóstwo siebie. 

5. Czas pisania książki? 

Napisałam ją w pięć tygodni, a potem długo szlifowałam, zanim zdecydowałam się na szukanie wydawcy ;) 

6. Bohater najbliższy Pani sercu? 


W "Sednie życia" najbliższy mojemu sercu jest Wojtek - brat głównej bohaterki. Polubiłam go do tego stopnia, napisałam o nim osobną powieść "Piętno dzieciństwa". 

7. Pierwszy czytelnik? 

Moimi pierwszymi czytelnikami zawsze są moje dwie przyjaciółki Ola i Kamila. 

8. Czy był stres przed reakcją czytelników? 


Oczywiście. Jako matka mogę porównać to uczucie ze stresem, który odczuwa rodzic, gdy dziecko idzie do pierwszej klasy, zdaje ważny egzamin itd. Za pierwszym razem to się przeżywa najsilniej, potem staje się bardziej oswojone, ale nadal obecne. To bardzo cenne i potrzebne emocje. 

9. Czy uważa Pani swój debiut za udany?


Zdecydowanie tak. Wielu czytelników z sentymentem wspomina "Sedno życia", inni dopiero teraz odkrywają tę powieść. Książka wciąż znajduje nabywców, chętnie jest wypożyczana z bibliotek, świetnie sobie radzi także w wersji audio z doskonałą interpretacją Joanny Domańskiej. Ostatecznie rozrosła się w czterotomowy cykl, a jej bohaterowie często pojawiają się w epizodycznych rolach w innych moich powieściach. 

10. Czy debiut doczekał się II wydania? 

Jeszcze nie. Doczekał się trzech dodruków, zaś drugie wydanie jest wciąż przed nami. 





Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger