piątek, lipca 31, 2020

Autorzy o zwierzętach - Daria Rajda



Daria Rajda - Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Ukończyła licencjat z surdopedagogiki oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Poza pisaniem, w jej życiu istotne miejsce zajmuje miłość do zwierząt oraz zainteresowanie kulturą i językiem hiszpańskim.


1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 

Nie ma takiej opcji! Zwierzaki to najlepsza i najpiękniejsza rzecz, jaką świat stworzył. 

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Było ich sporo. Nawet przewinęła się wśród nich jaszczurka i winniczki, których nazwoziłam babci na wieś. Do dziś nie wiem czym babcia im groziła, bo od wielu lat żyją sobie z przodu domu i nigdy nie wybrały się na jej ogród :) 

3. Zwierzę jest dla mnie…

Członkiem rodziny, przyjacielem i antydepresantem z najlepszej jakości „pluszu”.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Moja Nessi jest już wiekowa jak na Labradorkę i ostatnio coraz częściej zastanawiam się w kwestii tego tematu. Z całych sił wierzę, że mają duszę... mam nadzieję, że tak jest. Inaczej złamie mi to serce.



5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Takie miejsca są szczególnie potrzebne. Czasami myślę, że człowiekowi prędzej ktoś pomoże, a zwierzak częściej pozostawiony jest sam sobie. Popieram fundacje ratujące zwierzęta i raz w roku staram się je wspierać. 

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Lepiej abym tego nie widziała, bo ja za bardzo nerwowy ludź jestem :). 

7. Pani ulubione zwierzę to?

Na pierwszym miejscu moja Nessi. Kocham też konie i… wszelkiego rodzaju gady Xd :) 

8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Książka to takie miejsce, w którym wszystko może się zdarzyć. Każde zwierze moim zdaniem mogłoby być świetnym bohaterem, a im mniej przewidywalny – tym ciekawiej! 

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Codziennie doświadczam przyjaźni mojego psa. Nie wiem jak ona to robi, ale doskonale wie, kiedy jestem smutna lub zła i zawsze stara się mnie pocieszyć na różne sposoby. To jest takie słodkie :). 

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Hm.. może kot? Zawsze fascynowało mnie jak to zwierze potrafi przechodzić swoją mimiką ze słodziaka do wyrafinowanego mordercy. Taki wszechstronnie uzdolniony model to skarb w świecie modelingu.  


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger