piątek, października 22, 2021

Autorzy o zwierzętach - Nina Bylicka-Karczewska

 

Nina Bylicka-Karczewska Ukończyła pedagogikę resocjalizacyjną oraz opiekuńczo-wychowawczą na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, a także MBA w PAN. Mama Leszka i Igi. W wolnych chwilach biega. Interesuje się psychologią rozwojową, a także pierwszą pomocą.



Urodziła się i wychowała w Warszawie, aktualnie mieszka na wsi w gm. Błonie.


Powieść Papierowa miłość jest debiutem autorki.



1. Czy wyobraża Pani sobie życie bez zwierząt? 

Zwierzęta są częścią ekosystemu, ich udział w naszym życiu jest zupełnie naturalny i trudno sobie wyobrazić świat bez zwierząt.

2. Ile zwierząt miała Pani w swoim życiu?

Mój tata miał dwa psy, które były dla mnie ważne: boksera i dobermana. Miałam też małego kundelka, który po wyjściu przeze mnie ze szkoły odprowadzał mnie do domu aż wybłagałam mamę, abyśmy go wzięły. Miałam też kotkę, która była z nami dwadzieścia lat. Uwielbiała kłaść się na książkach, kiedy odrabiałam lekcje albo na moich kolanach, kiedy czytałam książkę. 

3. Zwierzę jest dla mnie…

...towarzyszem.

4. Ludzie często uważają, że zwierzęta nie mają duszy. A jakie jest Pani zdanie na ten temat?

Badania dowodzą, że zwierzęta (w zależności od gatunku) posiadają bardziej lub mniej rozwiniętą świadomość, a zaawansowane gatunki jak małpy człekokształtne czy delfiny – samoświadomość. W tym rozumieniu uważam, że zwierzęta posiadają przeżycia wewnętrzne.   


5. Co sądzi Pani o Fundacjach ratujących zwierzęta?

Podziwiam instytucje, które zajmują się opieką oraz ratowaniem zwierząt.

6. Załóżmy, że jest Pani świadkiem sytuacji, w której ktoś krzywdzi zwierzę. Jak Pani reaguje?

Próbowałabym upomnieć osobę, a także wezwać odpowiednie służby. Na szczęście nigdy nie byłam w takiej sytuacji.

7. Pani ulubione zwierzę to?

Pies.

8. Jakie zwierzę według Pani byłoby najlepszym bohaterem książki?

Zdecydowanie pies, zresztą psy są bohaterami wielu powieści i opowiadań, głównie dla dzieci, ale nie tylko. Sądzę, że więź człowieka z psem jest ciekawym tematem fabularnie. 

Dodatkowo jako mocnego bohatera drugoplanowego widzę kota lub papugę.

9. Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Ja zgadzam się z tym w 100 %, a Pani?

Z pewnością. Wieź z psem jest niejednokrotnie dla ludzi głębokim i ważnym doświadczeniem, traktujemy psa jak członka rodziny, przyjaciela, który jest z nami bez względu na okoliczności. 

10. Jakie zwierzę według Pani jest najbardziej fotogeniczne i dlaczego?

Wszystkie młode zwierzęta, praktycznie każdego gatunku są urocze i fotogeniczne.


Serdecznie dziękuję Autorce za poświęcony mi czas. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger